۱۸ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7925086
T T
۰ نفر

گزارش گلوبال تایمز از مشکلات دنیای غرب:

۱۸ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7925086
گزارش گلوبال تایمز از مشکلات دنیای غرب: نظام غرب در حال فروپاشی است ؟ روزهای دردناکی درانتظار آمریکاست ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/18 سیاسی.خارجی.چین.غرب پکن - یک نشریه چینی روز سه شنبه با انتشار تحلیلی نظام غرب به سرکردگی آمریکا را رو به افول و فروپاشی توصیف کرد و نوشت : غرب دیگر نمی تواند الگوی رهبری جهان باشد.
به گزارش ایرنا، روزنامه گلوبال تایمز از جمله نشریات پرشمارگان چین که دارای تارنما به زبانهای انگلیسی و چینی است ، می نویسد : روزگاری بود که نظام سیاسی غرب به دستاوردهای سیاست سرمایه داری خود می بالید و مفهوم نظارت و توازن را برگرفته از سیاست دمکراتیک مدرن خود می دانست اما امروز بحران بدهی گریبان همین نظام را گرفته و استانداردهای تازه ای را برایش رقم زده است که نمونه های آن فقر ، بیکاری و بدهکاری است.
روزنامه چینی تصریح کرد : حتی کوشش های سیاستمداران و اقتصاددانان غرب برای جلوگیری از بحران بدهی در اروپا و آمریکا به نتیجه نرسیده است و هر چه آنها بیشتر تلاش می کنند اوضاع وخیمتر می شود.
گلوبال تایمز نظام غرب را در آستانه فروپاشی دانست و تاکیدکرد : غربی ها با مجموعه ای از مشکلات روبرو هستند و نظامشان طاقت و تاب مقابله با این مشکلات را ندارد.
به نوشته این نشریه ، انتقادها از نظام غرب دیگر مختص یک منطقه نیست و رسانه های جهان دولت آمریکا را به مثابه دولتی که فاقد هر گونه قدرت رقابتی است و بازار سهام جهان را به مخاطره انداخته است ، به باد انتقاد گرفته اند.
روزنامه ادامه می دهد : اینترنت تنها ابزاری نیست که غرب با آن کشورهای دیگر را تحت تاثیر قرار دهد. اینترنت و جهانی شدن منحصر به آفریقا و یا چین نیست بلکه آمریکا نیز که محل تولد اینترنت می باشد از آن متاثر است و امروز همه می دانند چه چیزی در حال رخ دادن است.
به نوشته گلوبال تایمز ؟ ظرفیت تصمیم سازی و تصمیم گیری در آمریکا در حال تضعیف است و دمکرات ها و جمهوریخواهان فقط برای جلب آرای مردم اظهار نظر می کنند و وعده هایی درباره بهبود اوضاع رفاهی مردم می دهند که تحقق نخواهد یافت.
این نشریه با انتقاد شدید از سیاست های مزورانه و دروغین نظام غرب تاکید کرد:امروز جامعه بین المللی دیگر نباید انتظاری از آمریکا داشته باشد.
مشکل اصلی آمریکا اینجاست که مشکلات خود را انکار می کند و بجای قبول اشتباهات در اندیشه رویارویی و چالش با دیگر رقباست . آمریکا هنوز می خواهد وانمود کند بهترین است. رفتاری گستاخانه که این کشور را به ورطه نابودی کشانده است.
روزنامه چینی ادامه داد: غرب دیگر نمی تواند بر مشکلات خود فائق آید .
شمار زیادی از مهاجران وارد کشورهای غربی شده اند . جمعیت فشار سنگینی بر اقتصاد وارد می کند. قدرت های نوظهور چالشی در برابر سلطه غرب هستند.
غرب فقط می تواند برای کمک گرفتن از آنها دست نیاز دراز کند.
گلوبال تایمز حتی اصلاحات سیاسی در کشورهای غربی و بخصوص آمریکا را غیرممکن خواند و افزود: در این مسیر بعید است پیشرفتی حاصل شود . حتی رییس جمهور فعلی آمریکا نیز قادر نخواهد بود دور بعدی ریاست جمهوری خود را به دلیل این همه مشکلات اقتصادی تضمین کند .
روزنامه چینی پیش بینی کرد:که روزهای دردناکی در انتظار آمریکا خواهد بود و نوشته است : آمریکا قبل از اینکه به تحولات واقعی برسد تجربیات دردناکی خواهد داشت همانطور که دولت های اروپایی با این آلام روبرو خواهند شد .
کشورهای غربی در حال از دست دادن اقتدار نظام خود هستند . قدرت های بزرگ با مجموعه ای از مشکلات رودررو شده اند . مشکلاتی که قادر به حل آن نیستند آساق ** 275 ** 2100 شماره 094 ساعت 13:49 تمام
۰ نفر