۱۵ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7936518
T T
۰ نفر
سیاستهای تبعیض آمیز آمریکا ،مهاجران لاتین تبار را آزار می دهد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/15 سیاسی.آمریکا.قوانین تبعیض آمیز.دانش آموزان لاتین تبار تهران- با تشدید قوانین مهاجرتی در آمریکا که رفتارهای تبعیض آمیز دولتمردان این کشور را بیش از پیش برملا می کند، دانش آموزان لاتین تبار در آمریکا از تحصیل و آموزش محروم می شوند.
شبکه تلویزیونی الجزیره با اعلام این خبر افزود، بسیاری از دانش آموزان لاتین تباری که در آمریکا زندگی می کنند با توجه به تشدید قوانین مهاجرتی در آمریکا مجبور به ترک مدارس خود و بازماندن از ادامه تحصیل شده اند.
بسیاری از دانش آموزان لاتین تبار در ایالت آلاباما نیز از این قائده مستثنی نماندند و پس از آنکه دادگاه ایالتی قوانین جدید سختگیرانه مهاجرتی را تصویب کرد، مجبور به ترک مدارس خود در این ایالت شدند.
بر اساس قوانین جدید، مقرر شده است که دانش آموزان جدید به هنگام ثبت نام مدارک مربوط به تولد خود را به مدارس ارائه دهند و حال آنکه این قوانین در مورد تمامی دانش آموزان به اجرا گذاشته نمی شود و ظاهرا بسیاری از دانش آموزانی که در آمریکا به دنیا آمده اند مشمول این قانون نمی شوند و کسی از آنان مدارک گواهی تولد نمی خواهد.
قوانین جدید ایالت آلاباما باعث شده است تا بسیاری از خانواده های لاتین تبار مجبور به ترک این ایالت شوند.
سیاست های تبعیض آمیز دولتمردان آمریکایی تنها شامل دانش آموزان نمی شود بلکه دانشجویان وابسته به گروه های نژادی اقلیت را نیز در بر می گیرد.
بر اساس مدارک موجود، دانشجویان سفیدپوست آمریکا به شکلی نابرابر کمک های مالی و بورس های تحصیلی بیشتری در مقایسه با دیگر دانشجویان اقلیت و مهاجران دریافت می کنند.
لاتین تبارهای آمریکا علاوه بر این امر، از نرخ بیکاریی بالایی نیز نسبت به سفیدپوستان این کشور رنج می برند و از سوی کارفرمایان خود مورد تبعیض نژادی قرار می گیرند.
آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد، در سال 2010 میانگین نرخ بیکاری کارگران آمریکایی لاتین تبار 9 درصد بود، در حالی که نرخ بیکاری کارگران سفیدپوست آمریکایی نزدیک به 8 درصد بوده است.
2351**** شماره 114 ساعت 21:57 تمام
۰ نفر