۱۸ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7942404
T T
۰ نفر

اعترافات خواندنی یک جاسوس موساد در جنگ 33 روز لبنان

۱۸ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7942404
اعترافات خواندنی یک جاسوس موساد در جنگ 33 روز لبنان ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/18 سیاسی.خارجی.جاسوس.لبنان بیروت - پس از دستگیری موسی علی موسی که یکی از اصلی ترین جاسوس های اسرائیل در جنگ 33 روزه علیه لبنان بوده است با توجه به اعترافات وی ، جزئیات خواندنی در خصوص کیفیت اقدامات و ارتباط وی با موساد به دست آمد.
به گزارش ایرنا ، این جاسوس اعتراف کرده است که با دریافت مبالغ ناچیزی از موساد (سازمان اطلاعاتی اسرائیل ) به عنوان جاسوس در جنگ 33 روزه لبنان در سال 2006 میلادی عمل می کرد.
روزنامه السفیر چاپ لبنان روز چهارشنبه با انتشار این خبر با توجه به اعترافات موسی علی موسی نوشت : این فرد از طریق مشخص کردن محل های خاصی به طور غیر مستقیم از اسرائیل این مبالغ ناچیز را دریافت می کرد و با ارائه اطلاعات در مورد منطقه به اسرائیل باعث ویران شدن خانه ها بر سر ساکنان آن می شد .
این روزنامه لبنانی افزود: موسی توسط دستگاه چریکی انطوان لحد که برای موساد در لبنان جاسوسی می کردند به خدمت اسرائیل درآمد و با برپایی نشستی با افسران اطلاعاتی اسرائیل در شمال فلسطین با قبول دریافت مبلغی به عنوان جاسوس موساد در لبنان شروع به کار کرده است.
موسی ابتدا از مزدور دیگری به نام احمد عبدالله مبلغ 500 دلار دریافت کرد و اولین اقدام جاسوسی وی در لبنان رساندن یک پاکت قهوه ای رنگ به شخصی در خیابان حمرا واقع در بیروت بوده است.
این روزنامه با اشاره به چگونگی ارتباط وی با موساد تصریح کرد: موسی بارها تا سال 1999 میلادی به عنوان مهمان وارد شهرک اسرائیلی کریات شمونه شده و از نزدیک از موساد نقشه های عملیات جاسوسی دریافت می کرده است.
السفیر با اشاره به ادامه فعالیت های جاسوسی موسی نوشت: موساد بعد از پایان اشغال جنوب لبنان در سال 2000 میلادی از وی خواست تا در مورد مراکز و افراد حزب الله و خودروهای آنها در خیام اطلاعاتی جمع آوری کند.
این روزنامه لبنانی با اشاره به تغییر تاکتیک موسی افزود: بعد از پایان اشغال جنوب لبنان موسی از سال 2002 میلادی به جای گفت و گوی مستقیم تلفنی با موساد در ارتباط بوده است .
السفیر تصریح کرد: وی علاوه بر تماس با موساد از طریق کارت تلفنی خاص و از طریق تلفن های موجود در بازار محلی لبنان با اسرائیل هر روز ساعت 10 صبح در تماس بود.
این روزنامه همچنین نوشت: موسی در جنگ 33 روزه با ارائه آدرس منزل سامی بهیج عبدالله به موساد منجر به بمباران منزل وی شد و این حادثه به خاطر این که کسی در خانه نبود ، تلفات جانی در برنداشت. علاوه بر آن وی اطلاعات دیگری مبنی بر نصب خطوط تلفنی خاصی از طرف حزب الله از منطقه الحمامص به منطقه المسلخ خارج منطقه خیام را به موساد گزارش داده بود.
گفتنی است موسی علی موسی که حدود 60 روز قبل دستگیر شده بود، روزگذشته محکوم به اعدام شد.
خاورم 1030/1436*2021* شماره 101 ساعت 14:24 تمام
۰ نفر