۱۴ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7998912
T T
۰ نفر
رئیس جمهوری افغانستان اعتبارنامه سفیر جدید فرانسه را پذیرفت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/14 سیاسی.کرزی.سفیر جدید فرانسه کابل- رئیس جمهوری افغانستان روز شنبه طی مراسمی اعتبارنامه برنارد بجولی سفیر جدید کشور فرانسه در کابل را پذیرفت.
به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان، حامد کرزی در این مراسم با سفیر جدید فرانسه درمورد تحولات منطقه، تحکیم روابط دوجانبه و نقش این کشور در توسعه افغانستان گفت وگو کرد.
براساس این گزارش، سفیر جدید فرانسه در افغانستان نیز گفت طی ماموریتش تلاش می کند روابط بین دو کشور را توسعه بخشد.
فرانسه سه هزار و 500 سرباز در افغانستان دارد و طی سال های گذشته 53 نفر تلفات داده است.
نیروهای تحت رهبری ناتو در افغانستان حدود 150 هزار سرباز اعلام شده که یکصدهزارنفر آنان آمریکایی هستند.
فرانسه طی ماههای گذشته بر خروج نیروهایش از افغانستان تاکید کرده است.
موضوع خروج نیروهای خارجی از خاک افغانستان درحالی مطرح می شود که آمریکا و متحدانش بر شکست سیاست های نظامی آنان در این کشور اعتراف و اعلام کرده اند که راه حل نظامی، گزینه مناسبی برای حل مشکلات افغانستان نیست.
قرار بود نیروهای خارجی تا سال 2014میلادی به طور کامل از افغانستان خارج شوند اما برخی تحلیلگران با اشاره به تصمیم آمریکا مبنی بر ایجاد پایگاه نظامی دائمی در این کشور، با دیده شک و تردید به موضوع خروج نظامیان خارجی می نگرند.
علنی شدن تصمیم آمریکا مبنی بر ایجاد پایگاه دائمی نظامی در افغانستان واکنش های منفی بسیاری همراه داشته و این موضوع زمانی آشکار شده که آمریکا بر مذاکره با طالبان تاکید بسیار دارد.
10 سال حضور نظامیان خارجی در افغانستان نه تنها موجب نابودی طالبان و تحقق امنیت در این کشور جنگ زده نشده بلکه اینک آمریکا و انگلیس برای رهایی از اوضاع افغانستان مذاکره با طالبان را بشدت دنبال می کنند.
آساق **459** شماره 207 ساعت 20:37 تمام
۰ نفر