۱۵ فروردین ۱۳۹۱، ۲۳:۱۵
کد خبر: 80060419
T T
۰ نفر

همدان-مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همدان گفت: عمليات اجرايي احداث موزه منطقه‌اي غرب كشور امسال آغاز مي‌شود.

'اسدالله بیات' روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موزه منطقه‌ای در كنار سایت تاریخی هگمتانه شهر همدان ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینكه احداث موزه منطقه ای غرب كشور با 15 هزار و 700 متر مربع زیربنا و در پنج طبقه در همدان از مصوبات دور نخست سفر هیات دولت است افزود: عملیات اجرایی این موزه هنوز به پایان نرسیده است.

وی با بیان اینكه این موزه در مجاورت گنجینه و مخزن امن اشیا احداث می شود از پیشرفت90 درصدی عملیات اجرایی مخزن امن اشیا همدان خبر داد و گفت: موزه منطقه ای غرب كشور در همدان نیز 25 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.

وی یادآور شد: موزه منطقه‌ای غرب كشور بخشی از آداب و رسوم و آیین زندگی مردم و آثار تاریخی منطقه را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

مدیر كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان اظهار داشت: استان همدان با توجه به قدمت تاریخی و فرهنگی، بهترین گزینه برای ساخت موزه منطقه‌ای غرب كشور است.

بیات ادامه داد: با بهره برداری از این موزه، همدان می تواند مركزیت یك سری فعالیت های منطقه ای را داشته و محل امنی برای نگهداری كالاهای فرهنگی و اشیا با ارزش تاریخی استان های كردستان، مركزی و كرمانشاه باشد.

وی خاطرنشان كرد: در موزه منطقه ای غرب كشور كل اشیا مكشوفه از كاوش های باستان شناسی شامل سفال ها و اشیا مفرغی و سكه های تاریخی نگهداری می شود.

7521/576