۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۹:۴۳
کد خبر: 80105875
T T
۰ نفر
دوهزار طرح خود اشتغالي براي مددجويان كميته امداد درزنجان اجرا شد

زنجان - سرپرست معاونت اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) استان زنجان گفت: سال گذشته دوهزار طرح خود اشتغالي براي زنان سرپرست خانوار و دختران بازمانده از تحصيل توسط كميته امداد اين استان اجرا شد.

'منصور عبادی' روز سه شنبه بابیان این مطلب افزود: طرح‌های اجرا شده برای این گروه از مددجویان مورد حمایت كمیته امداد استان زنجان در قالب طرح‌های كارانگیزی، مشاغل خانگی و كسب و كار خرد بوده است.

وی با بیان اینكه سال گذشته برای ایجاد این طرح‌های اشتغالزایی70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد، گفت: این مبلغ نسبت به سال قبل از آن 500 درصد افزایش داشته است.

سرپرست معاونت اشتغال و خودكفایی كمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان اذعان داشت: سال گذشته 30 درصد از مجموع طرح‌های اجرا شده توسط كمیته امداد استان زنجان برای اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار و دختران بازمانده از تحصیل مورد حمایت این نهاد بود.

وی، بااشاره به اینكه كمیته امداد استان زنجان علاوه بر اجرای طرح‌های اشتغالزایی برای این گروه از مددجویان مورد حمایت اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی درزمینه اشتغال كرده است، افزود: دوره‌های آموزشی برگزار شده در زمینه‌های صنایع دستی، كشاورزی، خدماتی و دامداری بوده است.

عبادی با بیان اینكه اغلب افرادی كه طرح‌های اشتغالزایی برای آنها اجرا شد، در دوره‌های آموزشی برگزار شده از سوی این نهاد شركت كردند، ادامه داد: شركت‌كنندگان درپایان دوره‌های آموزشی موفق به دریافت گواهینامه مربوط به این دوره‌ها شدند.

وی افزود: با توجه به شرایط و وضعیت ویژه این گروه از مددجویان مورد حمایت كمیته امداد و ضرورت حمایت همه جانبه از آنها بسته‌های حمایتی ویژه در راستای برنامه‌های توانمندسازی توسط این نهاد تدارك دیده شده است.

عبادی یادآورشد: ارائه آموزش‌های فنی ‌و ‌حرفه‌ای، ایجاد اشتغال مناسب، برخورداری از بیمه‌های تامین اجتماعی، بیمه حوادث، بیمه عمر و مانده بدهكار از جمله برنامه‌های امسال حوزه اشتغال در رویكرد جدید خدمت‌رسانی و توانمندسازی مددجویان است.

596/522