۱۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۱۵
کد خبر: 80160846
T T
۰ نفر

مبارزه با آفت ملخ در مزارع شهرستان قزوين انجام شد

۱۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۱۵
کد خبر: 80160846
مبارزه با آفت ملخ در مزارع شهرستان قزوين انجام شد

مدير حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين گفت‌: به دنبال هجوم آفت ملخ در روستاي جمال آباد شهر لوشان از توابع استان گيلان، اين مديريت اقدام به مبارزه و كنترل اين آفت در منطقه طارم سفلي كرد.

مهندس' محمدحسین مصلحی راد' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: كانون اصلی این آفت در استان گیلان گزارش شده و سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین تاكنون در خصوص كنترل این آفت اقدامات بسیاری انجام داده است.

وی اظهارداشت: مبارزه با این آفت در سطح یكهزار و 600 هكتار بصورت محلول پاشی و 250 هكتار بصورت طعمه پاشی از اوایل فروردین آغاز و همچنان ادامه دارد.

مصلحی راد در ادامه ملخ یكی را از آفات عمومی در بخش كشاورزی دانست و گفت: ملخ های شناسایی شده در شهرستان قزوین بیشتر از نوع مراكشی، شاخك بلند و شكم بادمجانی ستند كه خسارات زیادی را به محصولات كشاورزی وارد می كنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین اضافه كرد: در سال زراعی جاری این مدیریت با تجهیز شبكه مراقبت دولتی و شش پیمانكار خصوصی، مقدمات مبارزه با این آفت را از اسفند ماه سال گذشته مهیا كرده بود.

مصلحی راد در پایان افزود: هم اكنون با اقدامات به موقع، انتشار این آفت در منطقه كنترل شده و خسارتی در این خصوص به باغات و مزارع وارد نشده است.

7390/ 614/ 1644