۱۳ تیر ۱۳۹۱، ۱۳:۴۹
کد خبر: 80212458
T T
۰ نفر
مجلس و دولت بايد قوانين محكمي را براي عفاف و حجاب در نظر بگيرند

كرمانشاه- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه، گفت: مجلس و دولت بايد قوانين محكم و كارشناسي شده اي را براي عفاف و حجاب جامعه در نظر بگيرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان كرمانشاه، افزود: مساله عفاف و حجاب متاسفانه در كشور در حالت بحرانی واقع شده است و قطعا استانها بصورت مستقل نمی توانند این معضل را كنترل كنند.

وی گفت: امروز جامعه برای حفظ عفاف و حجاب و جلوگیری از توطئه های موزیانه دشمنان در تهاجم فرهنگی، نیازمند یك پشتوانه محكم قانونی است كه با وضع قوانینی محكم در این زمینه، فضایی قابل قبول را بر كشور حاكم كرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی استانها می توانند ادارات را تحت تاثیر قرار دهند و پوشش اسلامی را حاكم كنند اما كل جامعه نیازمند ورود با قدرت از سوی سایر قوای نظام است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان نیز در ادامه این نشست، گفت: قوانین مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص گسترش فرهنگ عفاف و حجاب به همه ادارات و نهادها ابلاغ شده است و این دستگاهها ظرف مدت شش ماه مهلت دارند كه به بندهای این مصوبات جامعه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد آفتابی، افزود: پس از شش ماه از ابلاغ این مصوبه هیات نظارتی شورای فرهنگ عمومی و نیز ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر استان، نحوه اجرای این مصوبات در دستگاهها را نظارت و ارزیابی خواهند كرد.

وی افزود: پوشش اسلامی واحد در ادارات اعم از بانوان و آقایان، رعایت كامل عفاف و حجاب از سوی مدیران و خانواده های آنها، اجباری شدن پوشیدن چادر در همه ادارت و دستگاهها و ... بندهایی از وظایف دستگاهها در این خصوص می باشد.

آفتابی در ادامه نشست به جشن های مختلف نیمه شعبان در شهر كرمانشاه اشاره كرد و افزود: جشن های بزرگی در این ایام در حال مهیا شدن است كه می توان به جشن بزرگ شب ولادت حضرت موعود (عج) در پارك آزادگان، مسجد قبا فرهنیگان فاز 2، حسینیه حضرت زهرا (س) چهار راه جوانشیر و مسجد عباسی اشاره كرد.

مدیر كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی كرمانشاه همچنین از عبور درب حرم مطهر امام جواد(ع) از شهر كرمانشاه در روز شنبه به سمت عتبات عالیات خبر داد و خواستار هماهنگی های لازم از سوی نهاد های ذیربط شد.

در این نشست همچنین مدیر كل امور اجتماعی و شوراهای استان كرمانشاه با ارایه فعالیت های انجام شده این بخش در خصوص عفاف و حجاب، گفت: 30 نقطه از شهر كرمانشاه با توجه به پارامتر های مختلف مربوط به عفاف و حجاب بانوان و آقایان مورد ارزیابی و پالایش قرار گرفت كه شهر كرمانشاه در بعضی از پارامتر ها از لحاظ مطلوبیت در زمره پنج استان اول و در بعضی پارمتر ها جزو 15 استان بود.

منوچهر پروینی، افزود: همچنین با همكاری آموزش و پرورش تاكنون از 15 اداره استان بازدید و ارزیابی در این خصوص انجام شده است و با توجه به فعالیت های این ادارات مانند برگزاری طرح های بصیرت، كلاس های آموزشی و توجیهی و اردوهای با هدف، امتیاز دهی خواهد شد.

7456/571