درجه بندي اصناف براي برقراري عدالت بين موديان مالياتي ضروري است

زاهدان – مدير كل امور مالياتي سيستان و بلوچستان تاكيد كرد: درجه بندي اصناف براي پرداخت ماليات منطبق بر درآمد واقعي ضروري است تا عدالت در پرداخت ماليات بين موديان مالياتي رعايت شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، 'حمید شیخ اسدی' در نشستی با مدیران صنوف و اتحادیه های زاهدان افزود: درجه بندی اصناف باید با حضور نمایندگانی از اصناف و اتحادیه ها، سازمان ‌صنعت و معدن و تجارت و اداره كل امور مالیاتی استان طی جلسات كارشناسی انجام گیرد.

وی همچنین توافق متولیان اخذ مالیات با اصناف و اتحادیه ها را در نهادینه شدن سه اصل مهم عدالت مالیاتی، اعتمادسازی و تكریم مودیان موثر دانست و افزود: این توافق منجر به افزایش مشاركت مردم برای توسعه و آبادانی كشور و استان خواهد شد.

وی گفت: صاحبان مشاغل موضوع بندهای 'الف، ب و ج' قانون مالیات باید اظهارنامه مالیاتی عملكرد سال 90 را تا 31 تیرماه با درج صحیح اطلاعات به همراه تصویر كارت ملی و قبض تلفن ثابت محل فعالیت خود به صورت حضوری یا از طریق پست به واحدهای امور مالیاتی تسلیم كنند.

او اظهار داشت: مودیان مالیاتی می توانند حداكثر تا پایان آبان ماه امسال برای دریافت شماره اقتصادی در سامانه اینترنتی www.tax.gov.ir ثبت نام كنند.

وی ادامه داد: مودیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده نیز در صورتی كه تاكنون ثبت نام نكرده اند می توانند حداكثر تا پایان شهریور ماه امسال نام نویسی و اظهارنامه مربوطه را به واحدهای امور مالیاتی تسلیم كنند.

مدیر كل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان با توجه به فرصت باقیمانده تا پایان تیرماه برای تسلیم اظهارنامه الكترونیكی مالیات و برخورداری از معافیت‌ های مالیاتی پیش بینی شده در قانون از روسای صنوف و اتحادیه‌ های مربوطه خواست تا با اطلاع رسانی به اعضاء، این نهاد را یاری دهند.

وی درباره پرداخت یا تقسیط مالیات ابرازی خاطر نشان كرد: مودیانی كه به صورت الكترونیكی نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی اقدام كنند، می توانند حداقل 30 درصد مالیات را به صورت نقد به همراه اظهارنامه و باقی آن را در هفت قسط ماهانه تا پایان بهمن ماه امسال پرداخت كنند.

وی افزود: سایر مودیان مالیاتی باید حداقل 50 درصد مالیات را به صورت نقد به همراه اظهارنامه و باقی آن را در پنج قسط ماهانه تا پایان آذرماه امسال پرداخت كنند.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان زاهدان نیز در این نشست از پرداخت مالیات به عنوان واجب شرعی نام برد و گفت: باید مالیات بر اساس عدالت از مودیان گرفته شود.

'عبدالسلام حسینی' از مدیران اصناف و اتحادیه‌ها خواست با هماهنگی با اعضاء در فرصت باقیمانده نسبت به تسلیم اظهارنامه الكترونیكی مالیات اقدام كنند./2

7315/7437