جلسه توجیهی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم در پردیس با حضور نمایندگان اصناف برگزار شد

پردیس- ایرنا- جلسه توجیهی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم در شهرستان پردیس با حضور مدیرکل امورمالیاتی شرق استان تهران و نمایندگان اصناف با هدف شناخت معافیت های مالیاتی برای صنوف مختلف برگزار شد.

احمد رضا کرکه آبادی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری جلسه توجیهی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم به خبرنگاران گفت: ۱۵۰ برابر معافیت رقم خوبی است که به دلیل گستردگی، صنوف و مشاغل مختلف را در برمی گیرد.

مدیرکل امورمالیاتی شرق استان تهران گفت: در سالجاری سقف فروش برای اصناف و امکان تسلیم فرم تبصره مبلغ ۱۸میلیارد تومان فراهم شده است.

وی ادامه داد: مطابق سنوات گذشته با صدور دستورالعمل تکمیل و تنظیم ماده ۱۰۰ که پرداخت مالیات اصناف را تسهیل می کند، مقرر شد به کمک اتاق اصناف پردیس جلساتی را با روسای اتحادیه‌ها برگزار و چگونگی اجرای این دستورالعمل را تبیین کنیم.

مدیرکل امورمالیاتی شرق استان تهران با اشاره به اقدام موثر دیگر سازمان امور مالیاتی توضیح داد: برای انجام تکالیف سازمان و تسهیل گری در انجام تکالیف تقسیط بدهی های مودیان در دو حالت انجام می شود.

کرکه آبادی ادامه داد: مودیان و فعالان اقتصادی که درسنوات گذشته بدهی نداشته باشند و بدهی آنها تنها مربوط به سال ۱۴۰۲ باشد، امکان پرداخت بدهی آنها در طی۱۴ ماه و ۱۵ قسط فراهم شده است.

وی افزود: مودیان و فعالان اقتصادی که بدهی گذشته داشته باشند، می توانند بدهی خود را در طی ۹ماه و ۱۰ قسط پرداخت کننند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس: کلاسهای آموزش اصناف شهرستان درحوزه امورمالیاتی در حال برگزاری است.

علی فرخی با اشاره به برگزاری مستمر کلاسهای آموزشی برای اصناف در حوزه امور مالیاتی، اظهار داشت: با هدف افزایش اطلاعات اصناف درحوزه پرداخت مالیات تاکنون کلاهای آموزشی برای رسته های مختلف برگزارشده وبه طورمستمر ادامه دارد.

وی توضیح داد: کلاسهای آموزشی برای روسای اتحادیه های شهرستان،رسته طلافروشان، صنف حسابداران و صاحبان کافی نت برای برگزار شده وهدف ما آموزش کل صنوف است تا براساس تبصره ماده ۱۰۰ برای پر کردن اظهار نامه مالیاتی اطلاعات کافی داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس گفت: کلاسهای آموزشی ونشست ها با هدف پرکردن اظهارنامه های واقع بینانه وواقع گرایانه اصناف برای پرداخت مالیات با همکاری اداره دارایی درحال برگزار است.

فرخی با تاکید برضرورت آموزش اصناف، توضیح داد: بخش عمده مشکلات اصناف در حوزه پرداخت مالیات به دلیل نداشتن اطلاعات کافی است با اطلاع رسانی که از سال گذشته آغازکردیم وامسال با قوت بیشتری دردستور کار قراردادیم، مشکلات زیادی را درحوزه مالیات برطرف خواهد شد.

وی افزود: مودیان مطلع به با اطلاعات به روزرسانی راحت تر می توانند اظهارنامه های مالیاتی را پر کنند.

شهرستان پردیس باجمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفردرشرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha