۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۴۹
کد خبر: 80253273
T T
۰ نفر
گوشت مرغ در تربت حيدريه ارزان شد

تربت حيدريه- مدير جهاد كشاورزي تربت حيدريه از كاهش حدود 20درصدي قيمت گوشت مرغ گرم در فروشگاههاي اين شهرستان خبر داد.

'سعادت علی نیا' روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: گوشت مرغ كشتار روز در فروشگاهها و مغازهای تربت حیدریه كیلویی 56هزار ریال و مرغ زنده كیلویی چهل هزار ریال عرضه می شود.

وی گفت: در این مدت شاهد افزایش چشمگیر مرغ در این شهرستان به كیلویی بیش از 73هزار ریال بودیم كه اكنون شاهد كاهش روز به روز این قیمت ها در تربت حیدریه هستیم.

مدیر جهاد كشاورزی تربت حیدریه اظهار داشت: این شهرستان 80 واحد مرغداری فعال دارد كه با ظرفیت یك میلیون و200قطعه در هر دوره مرغ گوشتی پرورش می دهند.

علی نیا افزود:در تربت حیدریه سالانه از این تعداد مرغداری هشت هزار تن گوشت مرغ تولید می شود كه این مقدار بیش از نیاز مردم این شهرستان است و به شهرهای دیگر صادر می گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 50 واحد مرغداری در تربت حیدریه جوجه موجود دارند و مابقی واحدها در حال آماده سازی جوجه ریزی هستند.

مدیر جهاد كشاورزی تربت حیدریه بیان كرد: در روزهای گذشته به دلیل افزایش خوراك دام شاهد نوسانات در بازار مرغ بودیم كه با تدبیر دولت و تامین خوراك آن شاهد كاهش قیمت تمام شده گوشت مرغ در این شهرستان هستیم.

سعادت نیا افزود: در حال حاضر مرغداران تربت حیدریه اعلام آمادگی كردند كه چنانچه دولت وسازمانهای متولی مرغ را با قیمت تمام شده خریداری كنند به مدت یك سال كل ظرفیتهای خالی فعال و در امر تولید هیچ خللی ایجاد نشود.

2691/659