۲ شهریور ۱۳۹۱، ۹:۴۹
کد خبر: 80287782
T T
۰ نفر
اوراق 'صكوك' در طرح توسعه گردشگري آبيدر سنندج عرضه مي شود

سنندج - معاون عمراني استاندار كردستان گفت: براي افزايش جلب مشاركت و سرمايه گذاري مردم و بخش خصوصي در اجراي طرح توسعه گردشگري آبيدر سنندج به ويژه در طرح تله كابين آبيدر، عرضه اوراق اجاره اي ' صكوك ' بزودي آغاز مي شود.

اردوان نوسودی روز پنجشنبه در جلسه هیات مدیره شركت گردشگری عمران آبیدر سنندج افزود: در این طرح سهامداران می توانند با وثیقه قرار دادن سند مالكیت املاك خود این اوراق را دریافت كرده و جهت سرمایه گذاری در طرح های مختلف عمرانی و گردشگری مورد استفاده قرار دهند.

وی همچنین از فراهم بودن ظرفیت پتانسیل سرمایه گذاران بخش خصوصی در قالب طرح های مشاركتی بصورت موافقت نامه ساخت بهره برداری و واگذاری (BOT) برای اجرای طرح های تدوین شده خبرداد.

نوسودی بر لزوم مشاركت بانك های عامل در طرح های توسعه منطقه گردشگری آبیدر سنندج تاكید و خواستار تسهیل در پرداخت تسهیلات مورد نیاز پیمانكاران و سرمایه گذاران برای مشاركت در این طرح عمرانی شد.

وی ورود بخش خصوصی را به این بخش ضروری برشمرد و خاطر نشان كرد: برای تحقق چشم انداز توسعه آبیدر سنندج مشاركت بخش خصوصی می تواند روند اجرای پروژه های عمرانی را در این طرح تسریع بخشد.

معاون عمرانی استاندار در پایان گفت: شركت توسعه گردشگری عمران آبیدرسنندج تاكنون با مشاركت شهرداری و همكاری شورای اسلامی شهر سنندج و سازمان همیاری های استان كردستان گام های مهم و اساسی برای توسعه منطقه گردشگری آبیدر و قشلاق شهر سنندج برداشته است.

533