۱۷ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۴۰
کد خبر: 80312579
T T
۰ نفر

روسيه و چين بر توسعه مناسبات دوجانبه تاكيد كردند

۱۷ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۴۰
کد خبر: 80312579
روسيه و چين بر توسعه مناسبات دوجانبه تاكيد كردند

مسكو - 'ولاديمير پوتين' رييس جمهوري روسيه و 'هوجين تائو' رييس جمهوري چين بر توسعه مناسبات و همكاري هاي دوجانبه تاكيد كردند.

به گزارش ایرنا، پوتین روز جمعه در آغاز این دیدار در حاشیه اجلاس جامعه اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام در منطقه 'ولادی واستوك' خطاب به رییس جمهوری چین گفت: روابط روسیه و چین به سطح عالی رسیده است و این موفقیت تا اندازه زیادی با تلاش ها و توجه شما به دست آمده است.

وی با اشاره به عزم دولت و مردم چین برای توسعه روابط این كشور با روسیه افزود: امروز فرصت داریم در خصوص توسعه مناسبات دوجانبه و اوضاع منطقه گفت و گو كنیم.

رییس جمهوری روسیه از چین به عنوان شریك مهم و راهبردی روسیه یاد و بر عزم مسكو برای بسط و گسرتش همكاری ها با پكن تاكید كرد.

'هوجین تائو' رییس جمهوری چین هم با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش روابط دو كشور، توسعه روابط با روسیه را اولویت سیاست خارجی كشورش عنوان كرد.

وی افزود: در این دیدار در باره روابط دوجانبه و مسایل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دو طرف گفت و گو می كنیم.

رییس جمهوری چین گفت: اطمینان دارم اجلاس سران جامعه اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام تحت ریاست شما و تشریك مساعی ما و سران كشورهای عضو با موفقیت برگزار می شود.

بیست و چهارمین اجلاس سران جامعه اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام روزهای شنبه و یكشنبه در 'ولادی واستوك' در خاور دور روسیه برگزار می شود.

روسیه و چین روابط گسترده دارند و در چارچوب دوجانبه و سازمان های منطقه ای و بین المللی همچون شورای امنیت سازمان ملل و سازمان همكاری شانگهای و گروه 'بریكس' با یكدیگر همكاری می كنند.

دو كشور در زمینه موضوعات و مسایل مهم بین المللی همچون موضوع برنامه هسته ای ایران و مسایل سوریه مواضع مشتركی دارند.

اروپام/2242**518