۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85596302
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: حضور ۲۰ تن از سران کشورها در اجلاس بریکس قطعی شده است

تهران-ایرنا- معاون وزیر خارجه روسیه گفت که حضور بیش از ۲۰ کشور در سطح سران در اجلاس بریکس تایید و قطعی شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه اجلاس رسانه ای بریکس گفت: بیش از ۲۰ رهبر کشور تاکنون مشارکت خود را در نشست بریکس در کازان تایید کرده و تعداد سران شرکت کننده در این اجلاس همچنان در حال افزایش است.

این دیپلمات ارشد روسی گفت: ما در حال حاضر حدود ۲۰ دعوت نامه تایید شده داریم، یعنی حدود ۲۰ کشور قبلاً مشارکت خود را در اجلاس کازان در سطح رهبران تایید کرده اند. این لیست همچنان در حال افزایش است و اطلاعات به موقع در مورد شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

روسیه در اول ژانویه ۲۰۲۴ ریاست دوره‌ای یک ساله گروه بریکس را بر عهده گرفت. بر اساس نظارت مسکو، بریکس در اجلاس کازان بیش از ۲۵۰ رویداد را که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهند، برگزار می‌کند.

مسکو میزبان اجلاس رسانه‌های کشورهای بریکس از تاریخ ۱۳ تا ۱۷ سپتامبر (۲۳ تا ۲۷ شهریور) است. این رویداد روسای رسانه های برجسته کشورهای عضو گروه و کشورهای متقاضی پیوستن به بریکس را گرد هم می‌آورد.

گروه بریکس یا اقتصادهای نوظهور در ابتدا با حضور کشورهای روسیه، چین، هند و برزیل شکل گرفت و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست. در ابتدای سال جاری میلادی، کشورهای ایران، عربستان سعودی، امارات، مصر و اتیوپی نیز به این گروه اضافه شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha