۲۱ شهریور ۱۳۹۱، ۹:۴۰
کد خبر: 80318431
T T
۰ نفر

جشنواره شاد مدارس فوتبال استان كرمان آغاز شد

۲۱ شهریور ۱۳۹۱، ۹:۴۰
کد خبر: 80318431
جشنواره شاد مدارس فوتبال استان كرمان آغاز شد

جشنواره شاد مدارس فوتبال استان كرمان روز سه شنبه در ورزشگاه سليمي كيا كرمان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این جشنواره در سه گروه سنی زیر 10، 11 و 12 سال و با شركت تیم هایی از 50 مدرسه فوتبال سراسر استان به مدت سه روز برگزار می شود.

در هر روز برگزاری این مسابقات آیین افتتاحیه با اجرای برنامه های شاد و متنوع برای كودكان همراه خواهد بود و هر گروه سنی در یك روز به رقابت با یكدیگر می پردازند.

مسوول كمیته جوانان و پایه هیات فوتبال استان كرمان در حاشیه آغاز این جشنواره در گفت و گو با ایرنا بیان كرد: هدف از برگزاری چنین جشنواره ای برای نخستین بار در این هیات ورزشی، رشد و بالندگی گروه های سنی پایه فوتبال استان كرمان است.

'محمود محمودی نیا، افزود: با توجه به اینكه رشد و پیشرفت فوتبال در دنیا در گروه سنی زیر 14 سال تعریف شده و دوران طلایی یادگیری در این دوره سنی است، ساماندهی مدارس فوتبال استان در دستور كار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینكه چهارم شهریورماه جاری سمینار هم اندیشی مسوولان مدارس فوتبال استان كرمان برگزار شد، گفت: پس از آن جشنواره شاد مدارس فوتبال استان كرمان در حال برگزاری است و اعتقاد داریم این جشنواره با هدف كسب تجربه و لذت بردن برای كودكان برنامه ریزی شده است.

محمودی نیا، افزود: جشنواره ای شاد را تعریف كرده ایم كه هدف برد و باخت در آن مطرح نیست بلكه الگوهای رفتاری و اخلاقی در كنار انضباط و نظم تیمی برای سرپرستان، مربیان و بازیكنان مورد نظر است؛ بدون آن كه مسوولان درگیر نتایج شوند.

وی ادامه داد: قصد داریم در این جشنواره اخلاق شایسته، همبستگی و داشتن نظم را در قالب یك جشنواره در كنار سایر مسائل فنی تمرین كنیم.

مسوول كمیته جوانان و پایه هیات فوتبال استان كرمان، با اشاره به اینكه هر تیم در این جشنواره دو دیدار برگزار می كند، افزود: از هر بازیكن سه تست مهارتی گرفته می شود و در پایان با توجه به ارزیابی های صورت گرفته مدارس فوتبال برتر را معرفی خواهیم كرد.

محمودی نیا، اظهار داشت: 10 نفر از پیشكسوتان و مربیان برتر استان كرمان در این جشنواره نظارت كامل دارند و با بررسی های لازم بازیكنان نخبه استان را شناسایی و آنها را معرفی می كنند.

وی از حمایت های باشگاه مس كرمان در برگزاری این جشنواره قدردانی كرد و گفت: دومین جشنواره شاد مدارس فوتبال استان كرمان نیز در فصل زمستان و با هدف كسب تجربه بیشتر این گروه های سنی و دنبال كردن مسیر رشد و پیشرفت برگزار خواهد شد.ك/3

7443/8154/2624