۲۵ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۳۵
کد خبر: 80323205
T T
۰ نفر
بيش از چهار هزار تن برنج پرمحصول از كشاورزان مازندراني خريداري شد

ساري – معاون بازرگاني شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 كشور گفت: از 16 خرداد ماه امسال تا روز گذشته (24 شهريورماه) چهار هزار و 100 تن برنج پرمحصول از كشاورزان مازندراني خريداري شد .

' رمضانعلی ریاحی ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری ، افزود : از این مقدار ، یك هزار و تن توسط مراكز این شركت و بقیه نیز توسط شالیكوبی داران استان خریداری شده است .

وی اضافه كرد: تاكنون حدود 49 میلیارد ریال بابت خرید برنج پرمحصول به شالیكاران مازندرانی پرداخت شده است و پیگیری برای پرداخت بقیه وجه این محصول به كشاورزان استان ادامه دارد .

وی اظهار داشت : شالیكاران مازندرانی با توجه به بالاتر بودن قیمت این محصول در بازار ، تمایل چندانی به تحویل برنج پرمحصول به مراكز خرید این شركت و یا شالیكوبی داران طرف قرارداد ، ندارند .

ریاحی بیان داشت : حدود 30 شالیكوبی در مناطق مختلف استان مازندران در كنار مراكز خرید شركت غله و خدمات بازرگانی استان ، مبادرت به خرید برنج پرمحصول می كنند.

وی اضافه كرد : 6 مركز خرید تضمینی برنج پرمحصول در شهرهای بابل ، فریدونكنار ، آمل و نكا مستقر هستند و اقدام به خرید برنج پرمحصول كردند .

ریاحی،تحویل بموقع، جلوگیری از ازدحام در مقابل مراكز خرید این شركت و آرامش و آسایش كشاورزان را از مهمترین اهداف راه اندازی این مراكز اعلام كرد و اظهار داشت : كشاورزان مازندرانی می توانند برنج پرمحصول خود را به شالكوبیهای طرف قرارداد تحویل دهند .

وی به قیمت خرید انواع برنج اشاره كرد و گفت : قیمت پایه برای گروه اول برنج شامل فجر،شیرودی و خزر با ده درصد شكستگی 17 هزار و 200 ریال و برای گروه سوم شامل ندا و نعمت با ده درصد شكستگی 12 هزار و 800 ریال تعیین شده است . ك/3

519/503