۳۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱۰:۴۹
کد خبر: 80331483
T T
۰ نفر
421 دانشجوي جديددردانشگاه جندي شاپوردزفول پذيرفته شدند

دزفول- معاون آموزشي دانشگاه صنعتي جندي شاپور دزفول از پذيرش 421 دانشجوي جديد امسال در رشته هاي مختلف تحصيلي اين دانشگاه خبر داد.

به گزارش پنج شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول' محمد رضا شریفی ' افزود: این تعداد دانشجو در 15 رشته در مقاطع كارشناسی و كارشناسی ارشد در این دانشگاه تحصیل خواهند كرد.

وی گفت: از دانشجویان یادشده 405 نفر در 12 رشته مقطع كارشناسی و 16 دانشجو در سه رشته مقطع كارشناسی ‌ارشد از مهرماه بر سر كلاس درس این دانشگاه حضور می یابند.

شریفی افزود: از پذیرفته ‌شدگان امسال در مقطع كارشناسی حدود 240 تا 250 نفر دانشجوی بومی خوزستان هستند كه البته سهمیه خاصی برای پذیرش آن‌ها اعمال نشده است.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: پذیرش در رشته‌ هایی كه تنها در بعضی دانشگاه‌ های كشور وجود دارند، بصورت كشوری و در رشته ‌هایی كه در بیشتر دانشگاه ‌ها موجود است، معمولا بصورت استانی انجام می شود و در زمان حاضر به غیر از بعضی رشته ‌های خاص مانند رشته مرمت كه در سطح كشور نادراست، پذیرش در بیشتر رشته‌ها بصورت استانی انجام شده كه این مسئله می تواند شانس قبولی داوطلبان بومی خوزستان را افزایش دهد.

وی خاطرنشان كرد كه امسال از مجموع 405 دانشجوی جدید دانشگاه، بیش از 50 درصد یعنی حدود 240 تا 250 نفر داوطلبان بومی خوزستان هستند كه مؤید سیاست ‌های سازمان سنجش در نحوه پذیرش و گزینش دانشجو است.

شریفی گفت: 31 درصد از ظرفیت پذیرش سالانه به دوره شبانه اختصاص یافته كه این ظرفیت معمولا از بین داوطلبان بومی انتخاب می شود.

وی افزود: وزارت علوم بابت دانشجویان شبانه، سرانه ‌ای به دانشگاه پرداخت نمی ‌كند و از سوی دیگر شهریه دانشجویان شبانه تنها بخش كوچكی از هزینه‌ های تحصیلی آن ‌ها را تامین می ‌كند و به دلیل تحمیل بار مالی از ناحیه دانشجویان شبانه بسیاری از دانشگاه‌ ها این ظرفیت را ایجاد نمی كنند اما دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با هدف بالا بردن امكان تحصیل داوطلبان بومی در دانشگاه، این سیاست را اتخاذ كرده است.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود: بیشتر رشته ‌هایی كه توسعه یافته ‌اند، استانی محسوب می ‌شوند و به همین دلیل در رشته ‌ای مثل عمران شاهد حضور بیشتر دانشجویان خوزستانی هستند.

7279/538