۱۲ مهر ۱۳۹۱، ۱۳:۲۸
کد خبر: 80353309
T T
۰ نفر
يك چهارم اعتبار مورد نياز اجراي طرح انتقال آب منج به اوره لردگان محقق شد

لردگان - نماينده مردم شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي گفت:20 ميليارد ريال براي اجراي طرح انتقال آب موسوم به' منج به اوره لردگان' نياز است كه تاكنون يك چهارم آن معادل 50 ميليون ريال محقق شده است.

به گزارش ایرنا،' مجید جلیل سرقلعه ' روز چهارنشبه در نشست هم اندیشی بررسی مشكلات شهر لردگان با حضور فرماندار شهرستان، بخشدار مركزی ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، اظهار داشت: ساكنان منطقه اوره به شدت با مشكل كم آبی مواجهند و طرح انتقال آب شرب روستاهای منطقه اوره از چشمه منج در راستای رفع كمبود آب شرب ساكنان این منطقه اجرا می شود.

وی افزود: برای اجرای طرح انتقال آب از گردنه چهارطاق، 20 كیلومتر خط انتقال آب و چهار ایستگاه پمپاژ نیاز است.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تشریح كاهش شدید سطح آب چشمه زیتی- قنات قلعه مدرسه و چاه گودسر، تصریح كرد: آب این منابع جوابگوی نیاز ساكنان بخشی از روستاهای این منطقه نیست و روزانه 50 هزار لیتر آب از روستای منج با دو دستگاه تانكر آبرسانی سیار با عبور از گردنه صعب العبور چارطاق بین روستائیان منطقه اوره توزیع می شود.

عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان توانمندی های این شهرستان در توسعه بخش های اقتصادی، كشاورزی و گردشگری اضافه كرد: دستگاه های اجرایی موظفند بر اساس اصل 90 و 144 قانون اساسی نسبت به بیان اقدامات خود برای توسعه این شهرستان اقدام كنند.

به گزارش ایرنا، اعضای این نشست در ادامه در مورد رفع مشكلات این شهرستان نظیر كم آبی و مشكلات كشاورزان بحث و بررسی كردند.

عملیات اجرایی طرح انتقال آب چشمه 'منج ' به مجتمع 20 روستایی اوره از توابع شهرستان لردگان، هفته دولت با حضور استاندارچهارمحال و بختیاری، معاون عمرانی استانداری، فرماندار لردگان و جمعی از مسوولان محلی آغاز شد.

شهرستان لردگان دارای 190 هزار نفر جمعیت است و مركز آن در فاصله 160 كیلومتری شهركرد قرار دارد.

7360/547