۲ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۲۱
کد خبر: 80426897
T T
۰ نفر
فرهنگ كتابخواني در زندان هاي كردستان توسعه مي يابد

سنندج - مديركل كتابخانه هاي عمومي كردستان گفت: با اجرايي شدن تفاهم نامه همكاري كتابخانه هاي عمومي و زندان ها، فرهنگ كتابخواني در زندان هاي كردستان توسعه مي يابد.

به گزارش ایرنا، عطاالله رستگار روز پنجشنبه در نشست مشترك با مدیركل زندان های استان در سنندج افزود: این تفاهم نامه در سال 89 میان نهاد كتابخانه های عمومی كشور و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور منعقد شده است.

وی گفت: ایجاد و توسعه كتابخانه های عمومی مشاركتی در زندان های كشور، ارتقای سطح آگاهی های عمومی و اطلاعات مورد نیاز مددجویان و ترویج فرهنگ مطالعه و كتابخوانی از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه بوده است.

به گفته وی كمك به فراهم كردن شرایط بازگشت مطلوب مددجویان به زندگی اجتماعی از طریق تقویت افكار، آگاهی بخشی و غنی سازی اوقات فراغت آنان از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

مدیركل كتابخانه های عمومی كردستان افزود: با هدف اجرای تفاهمنامه تاكنون كتابخانه های عمومی مشاركتی در زندان های مركزی سنندج، بیجار، بانه، مریوان، قروه، سقز و همچنین كانون اصلاح و تربیت استان كردستان راه اندازی شده است.

وی به برخی از تعهدات كتابخانه های عمومی در تفاهم نامه منعقد شده اشاره كرد و گفت: برگزاری جلسات نقد و بررسی كتاب با حضور مولفان، تامین منابع كتابخانه های مشاركتی و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی از جمله تعهدات نهاد كتابخانه ها است.

رستگار افزود: همچنین اداره كل زندان های استان نیز موظف به تامین فضای ایجاد كتابخانه های مشاركتی، فراهم سازی جوایز مسابقات كتابخوانی و ارائه آمار منظم از وضعیت كتابخانه هاست.

مدیركل زندان‌های استان كردستان نیز در این نشست افزود: در هر جامعه ای كه زمینه برای مطالعه آحاد مردم فراهم شود شاهد توسعه و ترقی آن جامعه در زمینه های مختلف خواهیم بود.

اسدالله گرجی زاده گفت: با تلاش مسوولان فرهنگی استان، شاهد تجهیز و توسعه كتابخانه ها در زندان ها و اثرات مثبت آن بر زندانیان و مددجویان بوده ایم.

وی افزود: كتابخانه های عمومی كردستان در سال های اخیر با ترویج و توسعه كتابخانه های عمومی مشاركتی گام بسیار مهمی به منظور ترویج فرهنگ مطالعه در میان اقشار مختلف جامعه برداشته است.ك/2

7348/533