۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۶:۰۵
کد خبر: 80443144
T T
۰ نفر
احيا فريضه زكات نيازمند فرهنگ سازي است

كرمانشاه - امام جمعه صحنه در جمع اعضاي ستاد احيا زكات اين شهرستان گفت: احيا كامل فريضه زكات در جامعه نيازمند نهادينه كردن فرهنگ سازي و اطلاع رساني است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام' احمد زارعی' روز چهارشنبه با بیان این كه پرداخت زكات زمینه‌ساز افزایش مال انسان‌هاست، افزود: برای همگانی كردن زكات باید با تلاش و جدیت برنامه ریزی شود و با استفاد از جلسات مختلف و مساجد در این مسیر حركت نماییم.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینكه خداوند هیچ تكلیفی را محكم تر از زكات وضع نكرده و هر كس حج و زكات را ترك كند به دین یهود و نصاری از دنیا می رود، ادامه داد: احیا فرهنگ اسلامی زكات در جامعه ضروری است.

رییس ستاد احیا زكات صحنه اظهار كرد: بخشی از اقتصاد سالم اجتماعی در دین مبین اسلام در رابطه با زكات و مصارف اجتماعی آن است چرا كه پرداخت آن موجب تطهیر مال، نزدیك شدن قلوب مسلمانان، دلگرمی فقرا و امیدوار شدن آنان به زندگی می شود.

وی، خواستار همكاری مسوولان ذیربط بویژه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و متمكنین در امر نهادینه كردن فریضه زكات در جامعه شد.

مدیركمیته امداد امام خمینی (ره) صحنه نیز با تبیین جایگاه زكات در احكام اسلام، گفت: دومین فرمان و دستور الهی پس از امر به اقامه نماز، پرداخت زكات بوده و براساس روایات، اگر این عمل بخوبی انجام شود، فقیری در جامعه یافت نخواهد شد.

'وحید ارم آبادی' افزود: زكات یك اصل اقتصادی، اجتماعی و دینی است و اگر این فریضه در جامعه اسلامی بدرستی اجرا شود، فقر در جامعه اسلامی از بین می رود.

وی، میزان زكات جمع آوری شده در سال جاری در سطح شهرستان را، 600 میلیون ریال عنوان كرد و افزود: این مبلغ در جهت كمك به احداث طرح های عمرانی چون مساجد،حسینیه، پل ها و معابر، درمان، مسكن، اطعام و سایر مصارف در نقاط محروم و دستگیری از نیازمندان هزینه می شود.

دبیر ستاد احیا زكات صحنه با تقدیر از عاملین پرتلاش این امر تصریح كرد: به منظور فرهنگ سازی و ایجاد رغبت در عاملین و زكات دهندگان، همایشی با حضور كشاورزان زكات دهنده برگزار و با اعطای لوح یادبود و هدایایی از برترین ها تجلیل می شود.

567