المصطفي براي انجام پروژه‌هاي علمي مشترك با دانشگاه‌هاي ونزويلا آمادگي دارد

قم ـ رييس جامعه المصطفي العالميه از آمادگي المصطفي براي گسترش همكاري‌هاي علمي با مراكز دانشگاهي ونزويلا خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از مركز اطلاع‌رسانی جامعه‌المصطفی، حجت الاسلام'علیرضا اعرافی' در دیدار 'نستور زامبرانو'، وزیر مشاور جمهوری بولیواری ونزویلا و 'خورگا فوئینتس'، روابط عمومی سفارت ونزویلا در ایران، با اشاره به اهتمام المصطفی به ارتباط با دانشگاه‌های جهان، روابط بسیار نزدیك ایران و ونزوئلا را فرصتی بسیار ارزشمند برشمرد كه در زمان ریاست جمهوری 'هوگو چاوز' بیش از پیش گسترش یافته است.

وی از آمادگی المصطفی در پذیرش دانشجو از ونزویلا در رشته‌های گوناگون و حوزه‌های مختلف علوم اسلامی، علوم انسانی و اجتماعی سخن گفت و بیان كرد: جامعه‌المصطفی آماده است در زمینه رفت‌وآمدهای علمی، پذیرش نخبگان در دوره‌های كوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی، انجام پروژه‌های علمی مشترك با مراكز دانشگاهی، راه‌اندازی كرسی آشنایی با اسلام و زبان و ادب فارسی و تاسیس مركز علمی- پژوهشی، با ونزویلا همكاری كند.

وی با تاكید بر گسترش هر چه بیشتر روابط علمی و فرهنگی جامعه‌المصطفی و مراكز علمی و فرهنگی ونزویلا و نقش تعیین‌كننده آن در سرنوشت ملت‌ها، افزود: 40 موسسه و مركز آموزشی در ایران و حدود 200 مركز آموزشی در 50 كشور جهان به المصطفی وابسته‌ هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به فعالیت‌‌های دانشگاه مجازی المصطفی اشاره و با بیان اینكه هم اكنون، 100 رشته در مقاطع گوناگون در جامعه‌المصطفی تدوین و راه‌اندازی شده است، اضافه كرد: هم اكنون با دو هزار استاد در رشته‌های گوناگون علوم اسلامی در این مركز همكاری داریم و تاكنون، بیش از سه‌هزار پایان‌نامه در المصطفی دفاع شده است.

اعرافی ادامه داد: خرسندیم كه امروز بیش از 25 هزار نفر از 120 ملیت، در جامعه‌المصطفی به تحصیل اشتغال دارند و تاكنون بیش از 20 ‌هزار نفر از جامعه‌المصطفی دانش‌آموخته شده‌اند.

وی با بیان اینكه در مركز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی سالانه 200 كتاب به زبان‌های مختلف چاپ و منتشر می‌شود، تصریح كرد: دیدگاه‌‌های آموزشی، نگاه عقلانی و اهداف جامعه‌المصطفی، برخاسته از اسلام ناب و انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به تمركز تفكر عقلانی و فلسفی در قم، ابراز كرد: در جامعه‌المصطفی، تعامل بین اندیشه‌ها، مكاتب، ادیان و مذاهب گوناگون و نیز رشته‌های متعدد فلسفی به خوبی دیده می‌شود.

اعرافی بر توجه ویژه به گفتمان انقلاب اسلامی در نظام آموزشی المصطفی تأكید كرد و با بیان این كه بشر در كنار عقلانیت و عدالت، به نگاه معنوی و قدسی به جهان هستی نیاز دارد، بیان كرد: چنین نگاهی می‌تواند بشر را از گمراهی و انحرافات نجات دهد؛ از این رو، در همه رشته‌های المصطفی بر چنین دیدگاهی توجه و تاكید می‌شود.

وی با اشاره به خدمات جامعه‌المصطفی به جامعه زنان، بیان كرد: بیش از یك‌‌سوم ظرفیت علمی و آموزشی المصطفی در خدمت زنان قرار دارد.

وی تاكید كرد: در جامعه‌المصطفی، معارف و اندیشه اسلامی مرتبط با علوم انسانی امروزی تفسیر می‌شود.

در ادامه این جلسه، وزیر مشاور جمهوری بولیواری ونزویلا ضمن تشكر از توضیحات حجت الاسلام اعرافی، بر اهمیت روابط فرهنگی ایران و ونزویلا تأكید كرد و خاطرنشان ساخت: تاكنون، روابط ایران و ونزوئلا در زمینه‌های اقتصاد و سیاست بوده است و لازم است روابط فرهنگی نیز گسترده‌تر شود.

'نستور زامبرانو' افزایش تعداد دانشگاه‌ها و تغییر نگرش به دانشجو را از دستاوردهای انقلاب 'سیمون بولیوار'‌ در ونزویلا برشمرد و گفت: ما نیز مایل به گسترش روزافزون روابط دانشگاه‌های جهان هستیم، همچنین از پذیرش دانشجو و افتتاح مراكز آموزشی المصطفی در ونزویلا استقبال می‌كنیم.

وی در پایان، بر روابط مستقیم بین‌ دانشگاه‌های ونزویلا و ایران تاكید كرد.ك/2

/7404/ 380/