۲۲ آذر ۱۳۹۱، ۸:۳۷
کد خبر: 80452338
T T
۰ نفر
نشريات دانشجويي بستر تحقق كرسي هاي آزاد انديشي را فراهم مي كنند

تويسركان- مدير فرهنگي منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامي گفت: تنوع و افزايش سطح كمي و كيفي نشريات دانشجويي، بستر لازم براي تحقق اهداف كرسي هاي آزاد انديشي در دانشگاه ها را فراهم مي كنند.

به گزارش ایرنا 'پیمان عین القضاتی' شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره نشریات دانشجویی منطقه پنج كشور در تویسركان افزود: اگر با ایجاد فضای باز اندیشه و آزادی بیان در چارچوب قانون مطالبات واقعی دانشجویان در حوزه های مختلف در نشریات دانشجویی انعكاس پیدا كنند، بی شك فضای مدیریتی دانشگاه ها به سمت توسعه و پیشرفت حركت می كنند.

وی اضافه كرد: توجه ویژه و بها دهی به نظریه پردازی ها ، اندیشه ها و ایده های نوآورانه دانشجویان علاوه بر ایجاد فضای پویایی، نشاط و انگیزه، راه را برای اثر گذاری بیشتر كرسی های آزاد اندیشی مهیا می كند.

عین القضاتی ساده گویی و صادقانه نویسی به دور از هیجانات و منافع خاص سیاسی را یكی از مهمترین ویژگی های نشریات دانشجویی دانست و اظهار كرد: گاهی در فضای جامعه شاهد جهت دهی افكار عمومی به موضوعاتی خاص توسط رسانه هایی هستیم كه منافع حزبی و سیاسی را بر اصالت كار مطبوعاتی ترجیح می دهند اما این رویه در نشریات دانشجویی منسوخ است.

وی بیان كرد: نشریات دانشجویی به جای اینكه به چه چیز فكر كردن را به مخاطب بیاموزند، چگونه فكر كردن در مباحث مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را تعلیم می دهند.

عین القضاتی تصریح كرد: به رغم آگاهی از اثر گذاری رسانه های مكتوب در فضای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه در روند تولید نشریات مكتوب و جدید دانشجویی بدون رشد چشمگیر حتی شاهد افت هم بوده ایم.

وی ادامه داد: در عوض میل و گرایش به سمت نشریات دیجیتالی در فضای مجازی افزایش یافته و این به معنای لزوم بكار گیری بیشتر نشریات دیجیتالی در جشنواره های نشریات دانشجویی است.

مدیر فرهنگی منطقه پنج دانشگاه آزاد كشور ایجاد فضای مناسب برای حضور وبلاگ نویسان و فعالان عرصه فضای مجازی در جشنواره های دانشجویی را ضروری دانست و افزود: باید با تدوین برنامه های هدفمند و جامع، دایره بهره وری از اندیشه های خلاقانه دانشجویان در حوزه های مختلف را گسترش دهیم.

ششمین جشنواره دانشجویی منطقه پنج كشور با شناخت نشریات و فعالان برتر عرصه نشریات دانشجویی شامگاه سه شنبه در دانشگاه آزاد اسلامی تویسركان به كار خود پایان داد.

در پایان این مراسم پس از قرائت بیانیه هیات داوران، 21 فعال برتر عرصه نشریات دانشجویی در بخش های مختلف تخصصی با اهدای جایزه نقدی، تندیس جشنواره و لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

7531/576