۱۱ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۵۸
کد خبر: 80480427
T T
۰ نفر
گروه جيش الاسلام مسووليت حمله تروريستي به شيعيان پاكستان را برعهده گرفت

اسلام آباد - رسانه ھاي محلي پاكستان روز دوشنبه اعلام كردند: گروه غير قانوني 'جيش الاسلام' مسووليت حمله تروريستي روز گذشته به اتوبوس حامل زائران شيعه پاكستاني در منطقه 'مستونگ' ايالت بلوچستان در جنوب غربي اين كشور را بر عھده گرفت.

به گزارش ایرنا، مقام های محلی روز گذشته (یكشنبه) اعلام كردند كه حمله تروریستی به یك دستگاه اتوبوس حامل شیعیان زائر در شهر ˈمستونگ ˈ نزدیك كویته مركز ایالت بلوچستان، سبب شهادت 20تن از آنان شد.

در این حادثه بیش از 25 نفر دیگر نیز به شدت زخمی شدند.

'قاضی حق نواز' سخنگوی گروه تروریستی جیش الاسلام در گفت وگو با روزنامه نگاران در ایالت بلوچستان ،مسوولیت اقدام تروریستی در ھدف قرار دادن اتوبوس زائران شیعه این كشور را بر عھده گرفت.

قربانیان و مجروحان این حادثه دلخراش از اهالی شھرھای 'گوجرانوالا، سرگودھا، گجرات، لالا موسی، چنیوت، جھنگ، مولتان و لاھور' در ایالت پنجاب پاكستان هستند.

آصف علی زرداری رییس جمهور پاكستان، در پیامی این حادثه تروریستی را محكوم كرد و ضمن تسلیت به بازماندگان قربانیان خواستار رسیدگی به مجروحان این حادثه شد.

پس از این حادثه تروریستی , اعضای ارشد و هواداران گروههای شیعی در سراسر پاكستان از جمله در شهرهای كراچی , لاهور و كویته , اعتراضات گسترده ای علیه گروههای غیرقانونی برگزار كردند و از دولت و مجریان قانون خواستند با برخورد جدی با عوامل این نوع حوادث تروریستی ضمن ایجاد فضایی امن برای سفر زائران شیعه , از تكرار حوادث مشابه جلوگیری كنند.

پیش از این در چندین مورد حملات تروریستی به زائران شیعه در ایالت بلوچستان از سوی مهاجمان صورت گرفته بود كه اعضای گروه تروریستی و غیرقانونی لشگر جهنگوی مسوولیت حملات به شیعیان را برعهده گرفتند.

گفتنی است، ماه ژوئن سال جاری (تیر 91) یك دستگاه اتوبوس مسافربری حامل زائران شیعه پاكستانی كه در حال بازگشت از ایران بود، در مسیر منطقه مرزی تفتان این كشور به سوی شھر كویته مركز ایالت بلوچستان در بخش 'ھزار گنجی' مورد ھدف حمله تروریستی قرار گرفت.گروه غیر قانونی و تروریستی 'لشكر جھنگوی' مسوولیت این حمله كه منجر به كشته شدن 13 تن و زخمی شدن 30 تن دیگر شد، را پذیرفت.

آساق ** 1095**5981