۶ بهمن ۱۳۹۱، ۱۳:۲۵
کد خبر: 80513853
T T
۰ نفر
تنديس دانش آموز شهيد آملي در پارك بانوان اين شهر نصب مي شود

ساري- شهردار آمل از برنامه اين شهرداري براي نصب تنديس شهيد ' طاهره هاشمي ' ، از شهداي حماسه اسلامي ششم بهمن سال 60 در پارك بانوان اين شهر خبر داد.

هاشمی كه هنگام شهادت در سال 60 دانش آموز بود ، به عنوان شهید ملی سال 92 معرفی شده است.

' احمد امیرسلیمانی' روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت : با اعلام و معرفی این بانوی شهید آملی به عنوان شهید ملی ، شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل برنامه ریزی كردند تا تندیس وی بزودی در پارك بانوان نصب شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن ساخت میدان شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن آمل در مراحل پایانی ، افزود : این میدان كه رو به روی پل شهدای ششم بهمن و بلوار جدید شهید امین طبرسی در حال ساخت است با یادمان سرداران شهید شهرستان و 40 شهید حماسه ششم بهمن آمل مزین می شود.

او ادامه داد : در ساخت این میدان علاوه بر كاشی كاری با معماری سنتی و اسلامی - ملی و آجرنما ، نورپردازی های ویژه ای هم مورد توجه قرار دارد.

شهردار آمل گفت : سازمان های وابسته به شهرداری با بیش از سه میلیارد ریال اعتبار این میدان بزرگ شهری آمل را در دست ساخت دارند.

وی با بیان اینكه شهرداری آمل پارسال نیز با ساخت پل بزرگ آمل و نامگذاری آن به نام شهدای ششم بهمن در مسیر پاسداشت حماسه ماندگار آمل قدم برداشت ، افزود : در دهه گرامیداشت فجر امسال نیز دو پروژه بزرگ دورن شهری آمل با حضور مسوولان كشوری و استانی به بهره برداری خواهد رسید.

امیرسلیمانی گفت : خوشبختانه شورای اسلامی و شهرداری خود را موظف می دانند تا در ماندگاری این روز حماسی كه حضرت امام در وصیت نامه الهی سیاسی اشان به نیكی یادكردند، سهمی داشته باشد.

شهر آمل بیش از 250هزارنفر جمعیت دارد.ك/3

7327/1654