۱۳ بهمن ۱۳۹۱، ۸:۴۸
کد خبر: 80523160
T T
۰ نفر
نظارت هاي مداوم بر فعاليت داروخانه هاي زنجان اعمال مي شود

زنجان- مدير دارويي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان زنجان گفت: نظارت هاي مداوم بر فعاليت هاي داروخانه ها در اين استان اعمال مي شود.

علیرضا حقیقت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زنجان افزود: نظارت بر داروخانه های استان زنجان از طریق سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی در حوزه های مختلفی شامل حق فنی،تامین، نوع، نگهداری و عرضه داروها انجام می شود.

وی یادآورشد: بر اساس ضوابط انجام شده برنامه های بازدید از داروخانه ها با همكاری سازمان های بیمه گر بر نحوه و چگونگی عرضه داروهای داروخانه ها صورت می گیرد.

حقیقت افزود: عرضه دارو به متقاضی و بیمار درمقابل ارائه نسخه پزشك انجام و در مواقعی كه تكرار مصرف دارو باید مورد تجدید قرار گیرد این روند تحت شرایط خاصی فقط با تاییدیه پزشكی و یا متخصص مربوطه صورت می گیرد.

وی اظهار كرد: داروهای OTC كه فروش آن بدون نسخه است به طور كلی برای تسكین درد و یا برطرف كردن علایم سرماخوردگی، آنفلوآنزا و حساسیت به كار می رود كه مشكلی در عرضه آن وجود ندارد.

مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: داروهای بیمارانی كه تحت درمان قرار دارند و قطع ناگهانی دارو می تواند بیمار را با چالش جدی مواجه كند با ارائه مشاوره فنی از سوی مسوولان فنی داروخانه ها صورت می گیرد.

وی یادآورشد: در صورت گزارش و یا مشاهده توزیع داروهای غیر مجاز از سوی داروخانه ها برخورد های لازم انجام خواهد شد.

522/7320