۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۰۳
کد خبر: 80606334
T T
۰ نفر
همرزم شهيد چمران: شهيدآويني نمادي از هنر مخلصانه و خدايي است

اروميه - همرزم شهيد چمران با گراميداشت ياد و خاطره شهيد آويني و روز هنرگفت: شهيد آويني نمادي از هنر متعهد، مخلصانه و خدايي است.

نصرالله اسدالهی روز دوشنبه درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: گره خوردن روز هنر با نام و یاد شهید آوینی، بیانگر توجه مسوولین نظام اسلامی به هنر متعهد و ارزش های والای ایثار و شهادت در جامعه اسلامی ایران است.

وی اظهار كرد: شهید مرتضی آوینی با اخلاص و تعهد خود، هنر متعهد را معنی كرد و با عشق و ایمانی كه برای ادامه راه خود داشت، توانست ارزش های هشت سال دفاع مقدس را جاودانه كرده و نام و آوازه خود را در دل تاریخ هنر ایران اسلامی به ثبت برساند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: بزرگترین هنر شهید آوینی به تصویر كشیدن ابعاد مختلف عزم ملت مسلمان ایران برای رسیدن به آرمان های بزرگش بود كه او را به قله های كمال رساند.

اسد الهی گفت: هنرمندان ما باید با مطالعه شخصیت و عملكرد ارزشی این مرد بزرگ، راه او را هم در ارتباط با هشت سال دفاع مقدس و هم در مسیر حركت انقلاب اسلامی ادامه دهند.

وی گفت: هنرمندان ما برای اینكه بتوانند جای آوینی را در این شرایط و در این زمان پر كنند و راه او را ادامه بدهند باید به یك جنبه از هنر كه هنر متعهد است، توجه ویژه ای داشته باشند.

اسدالهی ادامه داد: بزرگترین شاخصه های كاری شهید آوینی مفهوم سازی عینی و كاركردی، هنر متعهد و هنر دینی بود كه هنرمندان ما باید به این اصل مهم اعتقاد داشته باشند و در این راه قدم بگذارند.

8135/583/ 1645
۰ نفر