۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۰:۳۶
کد خبر: 80644444
T T
۰ نفر
شبكه آبياري پاياب سدهاي خراسان شمالي به بيش از21 هزار هكتار گسترش يافت

بجنورد - مديرعامل شركت آب منطقه اي خراسان شمالي گفت: شبكه اصلي آبياري پاياب سدهاي در دست بهره برداري استان براي پوشش زمين هاي كشاورزي اين مناطق به بيش از 21 هزار هكتار گسترش يافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره روابط عمومی شركت آب منطقه ای خراسان شمالی در روز یكشنبه،'علیرضا عامری' گفت: اكنون شبكه اصلی آبیاری هزار و 625 هكتار از اراضی پایاب سدهای 'سومبار'، 'چندیر' و 'گلول' نیز در دست ساخت قرار دارد.

وی افزود: كار اجرایی شبكه فرعی آبیاری دو هزار و 230 هكتار از زمین های پایاب سدهای شیروان و اسفراین نیز پایان یافته و وارد مدار بهره برداری شده است.

عامری گفت: با اجرای كامل شبكه های آبیاری در دست مطالعه پایاب سدهای استان وسعت كل زمین های كشاورزی زیرپوشش شبكه های آبیاری پایاب این سدها به 29 هزار و 255 هكتار افزایش خواهد یافت.

وی اعتبار هزینه شده برای ساخت شبكه های اصلی آبیاری سدهای در دست بهره برداری استان را 738 میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده برای ساخت بخش نخست شبكه‌های فرعی پایاب سدهای شیروان و اسفراین را 132 میلیارد ریال ذكر كرد.

مدیرعامل شركت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: ایجاد شبكه های فرعی جدید در پایاب سدهای اسفراین، 'شیرین دره' و 'گلول' برای پوشش هزار و 30 هكتار از زمین كشاورزی با اعتبار موردنیاز 85 میلیارد ریال نیز در دست مطالعه است.

به گفته وی، شبكه های اصلی و فرعی آبیاری و مورد نیاز برای پوشش حدود چهار هزار هكتار از زمین های پایاب سدهای در دست مطالعه 'گلمندره، گراتی ، قردانلو و دربند' نیز در دست مطالعه قرار دارد.

طبق گزارش شركت آب منطقه ای خراسان شمالی، شبكه اصلی آبیاری زمین های پایاب سد شیروان به طول 77 كیلومتر و با 92 میلیارد ریال هزینه در اوایل سال 1386 و شبكه اصلی آبیاری زمین های پایین دست سد اسفراین نیز به طول 63 كیلومتر و با هزینه بیش از 80 میلیارد ریال در پاییز سال 1377 به بهره برداری رسیده است. ك/1

623