۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۲۰
کد خبر: 80645823
T T
۰ نفر
احداث 185 مركز بهداشتي مورد نياز خراسان رضوي با همكاري خيرين ميسر است

مشهد- مدير عامل مجمع خيرين سلامت خراسان رضوي گفت: احداث 185 مركز بهداشتي و درماني مورد نياز اين استان با همكاري خيرين سلامت ميسر است.

دكتر مرتضی احتشام فر روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این مراكز شامل مراكز بهداشتی و درمانی روستایی و شهری، پایگاه بهداشتی و خانه بهداشت در شهرها و روستاهای استان می باشند.

وی مراكز بهداشتی مورد نیاز شهر مشهد را 107 مركز عنوان كرد و افزود: در شهر مشهد 34 مركز بهداشتی و درمانی شهری، سه مركز روستایی در حاشیه شهر، 65 پایگاه بهداشتی و پنج خانه بهداشت مورد نیاز است.

وی گفت: هم اكنون یك هزار و 80 مركز بهداشتی شامل مراكز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی، پایگاه بهداشتی و خانه های بهداشت در استان خراسان رضوی دایر است.

وی با بیان اینكه 95 درصد زمین های خانه های بهداشت در شهرستانهای خراسان رضوی را خیرین اهدا كرده اند، افزود: از خیرین سلامت تقاضا داریم برای پاسخگویی به نیازهای بهداشتی و درمانی در شهر مشهد و سایر شهرستان های استان در احداث مراكز مذكور همكاری كنند.

احتشام فر، تاسیس انجمن خیرین سلامت استان خراسان رضوی را از سال 1388 عنوان كرد و افزود: فعال كردن دفاتر خیرین سلامت در تمام شهرستان های استان از برنامه هایی است كه دنبال می شود.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی گفت: هم اكنون دفاتر خیرین سلامت استان خراسان رضوی علاوه بر مشهد در پنج شهر كاشمر، تربت جام، بردسكن، فریمان و قوچان این استان فعال است.

وی همیاری در احداث، تكمیل و بهسازی مراكز بهداشتی و درمانی بویژه در مناطق محروم، كمك به نیازمندان پیرامون تامین هزینه عمل های جراحی، ویزیت پزشك و تامین دارو ، كمك به بیماران صعب العلاج سرطانی و نیازمند پیوند، كمك به بیماریهای خاص و نادر مانند تالاسمی و هموفیلی را از جمله اهداف مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی عنوان كرد.

وی گفت: كمك به تامین تجهیزات و پروتزهای لازم جهت جراحی های بیماران معلول و رفع نواقص حركتی آنان، كمك به نیازمندانی كه توانایی تامین مخارج درمانی خود را ندارند و همچنین توسعه برنامه های مددكاری به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر و كم درآمد جامعه از دیگر اقدامات خیرین سلامت است.

وی افزود: هم اكنون عملیات احداث سه بیمارستان بزرگ در شهر مشهد شامل بیمارستان 160 تختخوابی كودكان، اورژانس عدالتیان و بیمارستان چشم خاتم الانبیا (ص) توسط خیرین سلامت در حال اجراست./3

7487 /664