۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۰۷
کد خبر: 80655023
T T
۰ نفر
افزايش توليد گوشت مرغ بدون آنتي بيوتيك در اولويت كار مجتمع دامپروري آستان قدس رضوي است

مشهد – مدير عامل موسسه دامپروري صنعتي قدس رضوي گفت: امسال در صورت فراهم بودن شرايط لازم، با مشاركت برخي از شركتهاي معتبر توليدي استان ضمن اضافه كردن يك دوره جديد پرورش مرغ افزايش گوشت مرغ بدون آنتي بيوتيك را در اولويت قرار داده ايم.

'علی اصغر محمدپور' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالانه 700 تن گوشت سفید معادل تامین دو درصد گوشت سفید مصرفی خراسان رضوی توسط مرغداریهای این موسسه تولید می شود.

وی بیان كرد: در طول سال پنج دوره (هر دوره 40 تا 45 روزه) تولید مرغ بدون آنتی بیوتیك انجام می گیرد كه در هر دوره 100 هزار قطعه جوجه در این مجموعه پرورش می یابد.

وی اظهار داشت: مرغ های تازه تولیدی پس از انجام آزمایشات لازم و تایید اداره كل دامپزشكی استان خراسان رضوی برای استفاده در مهمانسرای حرم مطهر حضرت رضا (ع) و مصرف عموم مردم در فروشگاه های مجاز مشهد كه طرف قرارداد با این موسسه هستند با برند و بسته بندی رضوی عرضه می شود.

محمد پور گفت: براساس سیاست های آستان قدس رضوی در سال جاری این موسسه با استفاده از بهترین امكانات موجود بیش از پیش در زمینه تولید محصولات دامی بهتر و مناسب تر همراه با كیفیت و كمیت بالاتر فعالیت خواهد داشت.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان 'حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی' ، گفت: رونق و تقویت تولیدات داخلی ركن اصلی شكوفایی و پیشرفت اقتصادی كشور است و همه بخشها باید با حركتی جهاد گونه و همكاری بیشتر بستر لازم در این زمینه را فراهم كنند كه این مهم منجر به تقویت تولیدات داخلی و حركت در مسیر خلق حماسه اقتصادی خواهد شد.

وی بیان كرد: در راستای سیاست های كلی آستان قدس رضوی امسال با توقف فروش دام مولد، نسبت به افزایش جمعیت دامی مجتمع های دامپروری وابسته به این موسسه اقدام شده كه منجر به افزایش تولید شیر در آنها خواهد شد.

مدیر عامل موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی گفت: 11 هزار راس دام در واحدهای دامداری این موسسه وجود دارد كه این دام ها در مجتمع های دامپروری سرخس، مزرعه نمونه، كنه بیست، تربت حیدریه و اسفراین نگهداری می شوند.

محمد پور افزود: سالانه 45 هزار تن شیر خام از پنج هزار راس دام مولد در موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی تولید می شود كه به طور میانگین هر دام در هر روز 32 كیلو گرم شیر تولید می كند.

وی بیان كرد: موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی 30 درصد شیر صنعتی و هشت درصد گوشت قرمز مورد نیاز مردم استان خراسان رضوی را تامین می كند.

وی پرورش دام های نر پرواری (جوانه) به منظور تولید گوشت قرمز را از دیگر فعالیت های این مؤسسه دانست و افزود: از محل پرورش دو هزار رأس جوانه پرواری و سایر دام ها در سال معادل هزار و 300 تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار می شود.

مدیر عامل موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی گفت: مجتمع های دامپروری این مؤسسه با فعالیت مناسب و بهینه و تولید محصولات با كیفیت جزو تولیدكنندگان ممتاز استان و كشور هستند كه امكان توسعه تولیدات دامی با توجه به ظرفیت های موجود در آستان قدس رضوی را فراهم كرده است.

محمدپور افزود: تشكیل كمیته های تخصصی مانند كمیته فنی دامپروری، كمیته بازرگانی شیر، كمیته بازرگانی گوشت، كمیته نظارت بر دارو و درمان از جمله اقدامات اساسی در زمینه بهبود وضعیت امور، ساماندهی فروش محصولات و افزایش سهم حضور در بازار تولید این موسسه است.

وی بیان كرد: با همه تدابیر اندیشیده شده هم اینك تولید محصولات دامی با رعایت آخرین استانداردها در موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی انجام می گیرد.

7489/659