۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۲۱
کد خبر: 80657617
T T
۰ نفر

اجراي 'طرح خدمات مالي خرد' در ايلام آغاز شد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۲۱
کد خبر: 80657617
اجراي 'طرح خدمات مالي خرد' در ايلام آغاز شد

ايلام- معاون امور اجتماعي اداره كل بهزيستي ايلام از آغاز اجراي طرح 'خدمات مالي خرد' با هدف توانمندسازي و بهبود زندگاني افراد كم درآمد استان خبر داد.

'نسرین شهبازی' روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، خدمات این طرح را شامل پس انداز، اعتبار، بیمه های خرد، وام و انتقال وجه عنوان كرد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح پس از تشكیل گروه و جمع آوری پس اندازهای اعضا و راه اندازی صندوق مالی به نام 'گروه خودیار' در بانك حساب باز می شود.

وی اضافه كرد: در مرحله بعدی بانك گروه را بر پایه سرمایه اجتماعی ارتقا داده و سواد و عملكرد مالی و اجرایی آنها را مورد ارزیابی و اعتبار سنجی قرار می دهد.

شهبازی افزود: در پایان بر پایه نتیجه اعتبارسنجی، بانك بدون اخذ سپرده وثیقه و ضامن به گروه با نرخ سود بانكی معمول وام می دهد و گروه نیز بر اساس طرح های كسب و كار تایید شده اعضا وام بانكی را میان آنان توزیع می كند.

شهبازی بیان كرد: خدمات اجرایی، فنی و ظرفیت سازی لازم در این طرح از سوی موسسه بین المللی توسعه خدمات مالی خرد (تاك) به شكل برون سپاری به بخش های غیر دولتی از جمله درمانگاه های مددكاری اجتماعی و موسسه های غیر دولتی محلی توسط بانك كشاورزی انجام می شود.

معاون اجتماعی بهزیستی ایلام كاهش نسبی فقر، توسعه عدالت اجتماعی از راه فراهم ساختن زمینه دسترسی گروه های كم درآمد، بالابردن سرمایه اجتماعی در جامعه، ایجاد و توسعه كسب و كارهای كوچك و كمك به كاهش نرخ بیكاری را از ویژگی های این طرح برشمرد.

وی بیان كرد: عمده مشتریان این طرح افراد كم درآمد و آسیب پذیر اقتصادی نظیر زنان سرپرست خانوار، دختران جوان زیرپوشش در مناطق محروم شهری و روستایی، جوانان بیكار جویای كار، صاحبان كسب و كارهای خرد و كوچك و اقشار كم درآمد است كه نیاز به این خدمات دارند.

معاون اجتماعی بهزیستی ایلام پیش بینی كرد: با اجرای این طرح 300 گروه خودیار در استان تشكیل و از خدمات آن بهره مند شوند.

نزدیك به 20 هزار نفر زیرپوشش خدمات حمایتی بهزیستی ایلام قرار دارند. ك/3

7171/565