۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۲۳
کد خبر: 80660766
T T
۰ نفر

كتابخانه عمومي مشاركتي زندان سنندج 300 عضو فعال دارد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۲۳
کد خبر: 80660766
كتابخانه عمومي مشاركتي زندان سنندج 300 عضو فعال دارد

سنندج - كارشناس امور مشاركت ها و شهرداري هاي كتابخانه هاي عمومي استان كردستان گفت: كتابخانه عمومي مشاركتي زندان مركزي سنندج هم اكنون 300 عضو فعال دارد.

سینا عزیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: كتابخانه عمومی مشاركتی زندان سنندج از سال 88 راه اندازی شده است و هم اكنون یكی از فعال ترین كتابخانه ها از این نوع در استان كردستان است.

وی با بیان اینكه كتابخانه عمومی مشاركتی زندان سنندج از نظر منابع وضعیت خوبی دارد، عنوان كرد: اكنون این كتابخانه دارای 13 هزار جلد كتاب با عناوین متنوع و مختلف است.

كارشناس امور مشاركت ها و شهرداری های كتابخانه های عمومی كردستان گفت: كتاب و كتابخوانی می تواند نقش مهمی در ساماندهی اوقات فراغت و همچنین ارتقای سطح آگاهی و بصیرت این قشر داشته باشد.

عزیزی به اجرای مسابقات فرهنگی در میان مددجویان و زندانیان اشاره كرد و افزود: اداره كل كتابخانه های عمومی در مقاطع مختلف مسابقات فرهنگی با موضوعات متنوع در میان زندانیان برگزار و از نفرات برتر تجلیل می كند.

وی گفت: برگزاری مسابقات مختلف كتابخوانی و نویسندگی در مناسبت های مختلف و بنا بر ویژگی ها و نیازهای این قشر آسیب پذیر از جمله اقداماتی است كه به همت اداره كل كتابخانه های عمومی و حمایت اداره كل زندان های كردستان در میان زندانیان صورت می گیرد.

كارشناس امور مشاركت ها و شهرداری های كتابخانه های عمومی كردستان به انعقاد تفاهم نامه میان ادارات كل كتابخانه های عمومی و زندان های استان خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه مذكور، این دو نهاد موظف به اجرای برنامه های فرهنگی در میان زندانیان و مددجویان هستند.

عزیزی با تاكید بر لزوم حمایت از توسعه كتابخانه های مشاركتی، اضافه كرد: حمایت از كتابخانه های مشاركتی فعال از اولویت های اداره كل كتابخانه های عمومی استان كردستان است.ك/3

570/533