۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۱
کد خبر: 80675245
T T
۰ نفر
برنامه هاي كميته بهداشت و درمان ستاد ارتحال امام (ره) در كرمان اعلام شد

كرمان - دبير كميته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت ارتحال امام خميني (ره) در استان كرمان گفت: اورژانس اين استان با هشت دستگاه آمبولانس به زائران حرم امام خميني (ره) خدمت رساني مي كند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی كرمان ' محمد حسین مصدق' افزود: در هر دستگاه آمبولانس دو تكنیسین حضور دارند.

وی اظهار كرد: همزمان با بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، هشت هزار نفر از استان كرمان به مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی و حضور در آیین های سالگرد اعزام می شوند.

وی ادامه داد: این تعداد با 170 دستگاه اتوبوس با هماهنگی استانداری كرمان اعزام می شوند.

مصدق، بیان كرد: با هماهنگی های انجام شده چهار دستگاه اتوبوس برای كاركنان، دانشجویان و استادان دانشگاه علوم پزشكی كرمان برای اعزام به مرقد امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده كه این اعزام روز 12 خرداد و از مزار 'شهید حمید ادیبی' شهید گمنام نامی شده دانشگاه انجام می شود.

وی گفت: كمیته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) برای پوشش دهی كار درمانی ( بیمارستانی) و اورژانسی (پیش بیمارستانی) اقداماتی را با هماهنگی سپاه استان، استانداری، هلال احمر و فرمانداری انجام داده است.

وی برگزاری نشست پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد و بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام (ره) با حضور نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری نشستی با حضور 'كریم مهرشاد' معاون استاندار كرمان در سپاه استان و برگزاری نشستی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای برنامه ریزی اعزام زائران به حرم مطهر را از جمله اقدامات انجام شده برشمرد.

مصدق شركت در نشست برنامه ریزی مراسم 14 و 15 خرداد در شهرستان كرمان با فرماندار این شهرستان را از دیگر فعالیت های كمیته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت ارتحال امام (ره) عنوان كرد.

وی اضافه كرد: یكی از مصوبات این نشست، هماهنگی مركز حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشكی كرمان با دانشگاه های جیرفت، بم و رفسنجان برای خدمت رسانی مراكز اورژانس این دانشگاه ها به زائران حرم مطهر امام (ره) بود.

وی با اشاره به هماهنگی انجام شده با دانشگاه های علوم پزشكی یزد، كاشان و قم گفت: بدلیل واقع شدن مسیر زائران كرمانی به حرم مطهر امام (ره) در این استان ها، هماهنگی لازم برای استقرار آمبولانس های اورژانس 115 در مسیر زائران و همچنین آماده باش بیمارستان های این شهرستان ها برای خدمت رسانی، انجام شده است.

وی خاطرنشان كرد: در روزهای 14 و 15 خرداد نیز كدهای اورژانس سطح شهر در شهرستان كرمان آماده باش هستند و دو كد اورژانس برای 14 خرداد در محل حسینیه ثارالله و دو كد نیز برای 15 خرداد در مسجد امام خمینی (ره) هنگام برگزاری آیین های این روزها در نظر گرفته شده است.

دبیر كمیته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت ارتحال امام در استان كرمان با اشاره به حضور پرشور مردم ایران اسلامی در آیین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در سال های گذشته، افزود: در بیست و چهارمین سالگرد ارتحال نیز بار دیگر ملت ایران با حضور خود شور حسینی را در این آیین ایجاد می كند.ك/1

7438/8154/2624