۹ خرداد ۱۳۹۲، ۸:۰۵
کد خبر: 80677800
T T
۰ نفر
حدود سه هزار نفر در انتخابات شوراهاي يزد به رقابت مي پردازند

يزد -رئيس ستاد انتخابات استان يزد گفت: نزديك به سه هزار نفر براي چهارمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستاي استان يزد تاييد صلاحيت شده و به رقابت با يكديگر خواهند پرداخت .

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسین دشتی ظهر در نشست خبری مسئولان ستاد انتخابات استان یزد ، افزود: از این تعداد 635 نفر در حوزه شهری و دو هزار و 361 نفر در حوزه روستایی به عنوان نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان یزد تایید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: در استان یزد در مجموع 755 نفر در حوزه شهری و دو هزار و 623 نفر در حوزه روستایی و در مجمموع سه هزار و 378 نفر در مرحله اولیه ثبت‌نام كردند .

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: در مركز استان 11 نفر، در اردكان و میبد 9 نفر، در صدوق، ابركوه، بافق، مهریز و حمیدیاشهر هر كدام هفت نفر به شوراها راه خواهند یافت و در سایر شهرهای استان نیز شورای پنج نفره، 18 روستا شورای پنج نفره و 342 روستا نیز شورای سه نفره خواهند داشت.

دشتی افزود: تعداد شعب اخذ رای در استان یزد 786 شعبه است و 21 شهر و 361 روستا در استان واجد شرایط برگزاری انتخابات هستند.

وی ادامه داد : دست‌اندركاران برگزاری انتخابات در استان یزد 17هزار و 500 نفر هستند و تلاش همه مسئولان انتخابات استان یزد حضور گسترده مردم در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: رسانه ها نقش اساسی و موثری در تشویق مردم به شركت در انتخابات دارند وامیدواریم با همكاری یكدیگر بتوانیم در روز 24 خرداد حماسه ای بزرگ در استان یزد رقم زنیم.

جانشین ستاد انتخابات استان یزد نیز در این نشست گفت: همراه داشتن كارت ملی و شناسنامه به هنگام رأی دادن لازم است و هر فرد فقط می تواند در یك شعبه اخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شركت كند.

مهدی تقوایی ،افزود: برای رأی دهندگان مناطق استان بجز شهر یزد احراز توطن آنان لازم است و یعنی اینكه خانواده رأی دهنده حداقل یك سال در آن شهر یا روستا باید سكونت داشته باشند.

وی اظهار داشت : 223 شعبه سیار شامل 161 شعبه سیار روستایی و 33 شعبه سیار شهری، رأی گیری هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را انجام خواهند داد و 28 شعبه سیار روستایی و 1 شعبه سیار شهری نیز فقط رأی گیری انتخابات رییس جمهوری را انجام می دهد.

مسئول كمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد نیز در این نشست گفت: همه ما موظفیم با زمینه سازی برای حضور حماسی مردم در انتخابات، دین خود را به نظام جمهوری اسلامی و شهدای والا مقام ادا كنیم.

سید عبدالمجید قائم محمدی ،افزود: برای تسهیل فعالیت خبرنگاران ، كارت خبرنگاری توسط ستاد انتخابات استان صادرمی شود و بعد از انتخابات از رسانه های برتر در زمینه اطلاع رسانی نیز تجلیل خواهد شد.

این نشست بصورت ویدئو كنفرانس با حضور خبرنگاران شهرستانهای بافق، مهریز،میبد،ابركوه و خاتم برگزار شد و علی رغم اعلام قبلی شهرستانهای تفت ،اردكان،صدوق و بافق غایب این نشست بودند. ك4

1968/7537