۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۸:۵۶
کد خبر: 80682624
T T
۰ نفر
انقلاب اسلامي ايران الگويي بي بديل در مديريت جهاني است

زنجان- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: انقلاب اسلامي ايران تنها مكتب طرح و برنامه دار و الگويي بي بديل در مديريت جهاني است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه یكشنبه در همایش پرچمداران قرآن در زنجان افزود: انقلاب اسلامی ایران با رهبری معمار كبیر انقلاب اسلامی بنیان نهاده شد و تحولی عظیم را در جهان ایجاد كرد.

وی یادآورشد: امام خمینی(ره) تربیت شده مكتب اسلام بود كه هرگز پیروزی و دستاورهای ارزشمند انقلاب اسلامی را به نام خود ثبت و ضبط نكرد.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینكه بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی مشاركت و نقش مردم را در انجام فعالیت های مختلف امری مهم و اساسی می دانست افزود: پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری و مشاركت فعالانه مردم محقق شد كه دستاوردهای مثبتی به همراه داشت.

وی اظهاركرد: رهبری دنیا در بلوك غرب با سردمداری آمریكا و با تفكرات سرمایه داری و در شرق نیز با كدخدایی اتحاد جماهیر شوروی و تفكرات سوسیالیستی مدیریت می شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: امام راحل در سایه مكتب، قرآن، سیره و سنت پا به عرصه گذاشت و تمامی معادلات و رهبری شرق و غرب را با چالش جدی مواجه كرد.

وی یادآورشد: سیاستمداران شرق و غرب تاریخ مصرف دین را تمام شده تصور می كردند كه خط و سیره بنیانگذار كبیر انقلاب تحولاتی چشمگیر را بوجود آورد.

حجت الاسلام خاتمی افزود: پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی مطرح شده معمار انقلاب ماندگار شده است.

وی همچنین یكی از بركات توجه به مبانی دینی را اخلاق و آموزه های دینی آن خواند و اظهار كرد: توجه به كتاب آسمانی و ترویج بیشتر معارف الهی باید در جامعه بیش از گذشته ترویج و نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: انس و الفت بیشتر نسل جوان به ویژه كودكان و نونهالان در پیشبرد و ترویج بیشتر فرهنگ دینی نقش بسزایی دارد.

596/7320