۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۵
کد خبر: 80711599
T T
۰ نفر
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي كرمان: تخلفات رانندگان جاده اي بررسي مي شود

كرمان - مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان كرمان با اشاره به آغاز فعاليت كميسيون رسيدگي به تخلفات رانندگان جاده اي، گفت: تخلفات رانندگان جاده اي مورد بررسي قرار مي گيرد.

'مسعود جمیلی كرمانی' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: كمیسیون رسیدگی به تخلفات رانندگان جاده ای به منظور ایجاد رویه واحد در رسیدگی به تخلفات و اتخاذ تصمیم لازم در برخورد قانونی با رانندگان برون شهری متخلف، آغاز به كار كرده است.

وی ادامه داد: تشكیل كمیسیون ماده 11 استانی رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در حمل و نقل بار و مسافر جاده ای بصورت ماهیانه در دستور كار قرار گرفته تا به تخلفات رانندگانی كه از قوانین و مقررات حمل و نقل جاده ای تخطی می كنند رسیدگی شود.

جمیلی، گفت: از جمله تخلفات رایج در بخش حمل و نقل بار می توان به نبود مهار بار مناسب توسط وسایل نقلیه باری روباز، حمل بار بدون بارنامه تمبردار دولتی، حمل اضافه تناژ بیش از حد استاندارد و همچنین در حمل و نقل مسافر نیز توقف نكردن در زمان و مكان مناسب برای انجام فریضه نماز در سفر، نبود پذیرایی مسافران توسط اتوبوس های ویژه و رعایت نكردن شئونات اسلامی اشاره كرد.

وی افزود: این كمیسیون با توجه به نوع و دفعات تكرار تخلف نسبت به لغو موقت اعتبار كارت هوشمند راننده از یك ماه تا یك سال اقدام خواهد كرد و در صورت تكرار تخلف بیش از سه مرتبه ظرف مدت دوسال، كمیسیون مجاز است كارت فعالیت راننده متخلف برای همیشه باطل كند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 24 هزار راننده برون شهری در سطح استان كرمان فعالیت دارند كه از این تعداد 16 هزار راننده در بخش حمل و نقل كالا و هشت هزار راننده در بخش حمل و نقل مسافر كار حمل و نقل جاده ای را بر عهده دارند.ك/3

7433/8154/2624