۲۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۱۰
کد خبر: 80733690
T T
۰ نفر
24 محفل انس با قرآن كريم در ماه مبارك رمضان برگزار مي شود

اراك- مسوول دارالقرآن كريم اداره كل تبليغات اسلامي استان مركزي گفت: 24 محفل انس با قرآن كريم در ماه مبارك رمضان در مساجد شهري و روستايي اين استان برگزار مي شود.

حجت‌الاسلام 'محمدرضا شفیعی' پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محافل قرآنی با حضور قاریان و حافظان نخبه قرآنی استان مركزی و مردم روزه‌دار در مساجد برگزار می‌شود.

وی هدف از برپایی این محافل را ترویج فرهنگ قرآن در جامعه عنوان كرد و افزود: محفل انس با قرآن كریم هر ساله در ماه مبارك رمضان در مساجد این استان برگزار می‌شود.

شفیعی با بیان اینكه علاوه بر برگزاری محافل قرآنی، نشست‌های تفسیر و ترتیل خوانی نیز برگزار می‌شود، گفت: در این محافل و نشست‌های نورانی، قاریان و حافظان برتر قرآنی نوای دلنشین قرآن كریم را در فضایی معنوی طنین‌انداز می‌كنند.

وی همچنین از اجرای طرح با قرآن خبر داد و بیان كرد: در قالب این طرح روزانه یك جزء از قرآن كریم در مسجد جامع شهرستان‌ها تلاوت می‌شود كه در پایان سی جزء قرآن در مدت سی روز ختم می‌شود.

مسوول دارالقرآن كریم اداره‌كل تبلیغات اسلامی استان مركزی، اجرای طرح بینات 16 با محوریت ترجمه و تفسیر سوره رم در تمامی موسسات قرآنی، اجرای طرح قرآن در خانه و اجرای طرح قرآن با رمضان در مصلای بیت‌المقدس را از دیگر برنامه‌های این ماه در سطح استان عنوان كرد.

وی خاطرنشان كرد: این طرح‌ها با مشاركت ادارات تبلیغات اسلامی، شهرداری‌ها و موسسات قرآن و در روستاها با همكاری دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی و خانه‌های قرآن برگزار ‌می‌شود.

7115/