۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۴
کد خبر: 80734925
T T
۰ نفر

بانوان در ترويج اخلاق قرآني نقش بسزايي دارند

۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۴
کد خبر: 80734925
بانوان در ترويج اخلاق قرآني نقش بسزايي دارند

قزوين - مديركل امور بانوان و خانواده استانداري قزوين گفت: بانوان در ترويج اخلاق قرآني در جامعه نقش بسزايي دارند.

به گزارش ایرنا، 'طاهره بیگم سیدی' روز شنبه در مراسم نخستین كرسی تلاوت قرآن كریم كه در دارالقرآن نور الثقلین قزوین برگزار شد، افزود: اصل و پایه هر خانواده مادر و در خانواده بسیار تاثیر گذار است بنابراین اگر بانوان در قرائت قرآن تشویق كنیم تاثیرگذاری بشتری را نیز در جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم الگوگیری بانوان از حضرت فاطمه (س) بیان كرد: الگوی ما در تمام شئون زندگی حضرت فاطمه (س) است و اگر كسانی كه در عرصه های قرآنی فعالیت می كنند، رفتار قرآنی داشته باشند، شعاع رفتارشان انسان ها را به خود جذب می كند.

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اظهار كرد: از مشكلات جامعه امروز، بداخلاقی در عرصه های مختلف است كه باید به اخلاق حرفه ای یك فرد قرآن آموز، قاری و حافظ قرآن پرداخته شود.

سیدی ادامه داد: كسانی كه وارد عرصه فعالیت های قرآنی می شوند، نیازمند شخصیت قرآنی ویژه ای هستند از این رو كسی كه وارد عرصه فعالیت های قرآنی می شود اگر نظارت بر اخلاق قرآنی خود نداشته باشد به قرآن لطمه وارد می كند.

وی با تاكید بر ترویج فرهنگ قرآنی در بین نوجوانان اضافه كرد: ممكن است داشتن ظاهر قرآنی برای طیفی از افراد اهمیت نداشته باشد ولی این موضوع برای نوجوانان بسیار اهمیت دارد از این رو اگر افراد قرآنی این موارد را رعایت نكنند و الگوی ناصحیحی از پوشش را به مخاطب نوجوان خود ارایه كنند، این موضوع تا ابد در ذهن نوجوانان باقی مانده و پاداش و عِقاب او بر معلم وی نیز وارد است.

مسوول دارالقرآن كریم بانوان قزوین نیز در این جلسه گفت: راه اندازی كرسی تلاوت قرآنی از اقدامات جدی برای ترویج فرهنگ قرآن در بین بانوان است.

'فرشته جلیل زاده 'افزود: این كلاس ها در رشته های مختلف صوت و لحن، قرائت، ترتیل، تجوید، حفظ و مفاهیم، تفسیر موضوعی، احكام، اخلاق، نقاشی و كامپیوتر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای نخستین‌بار در استان كلاس قرائت شكوفه‌ها را نیز برگزار می‌كنیم كه كودكان با شركت در این كلاس‌ها با مبانی ساده و اولیه مختص به سن خود در حوزه قرائت آشنا خواهند شد و همچنین برای شكوفه‌ها كلاس‌های قرآن سه زبانه عربی، فارسی و انگلیسی برپا می‌شود كه در این كلاس‌ها دانش‌آموزان با مفاهیم و معانی آیات قرآنی با این سه زبان آشنا خواهند شد.

مسوول دارالقرآن قزوین افزود: راه‌اندازی كرسی تلاوت بانوان از دیگر اقدامات جدی است كه مورد پیگیری قرار گرفت و با تلاش‌های انجام شده هر ماه یك بار كرسی‌های تلاوت بانوان برگزار می‌شود كه از حضور اساتید مختلف برای بانوان شركت‌كننده در این كلاس‌ها بهره می‌بریم.

به گفته وی ترتیل‌خوانی با حضور اساتید مطرح و بیان احكام ویژه بانوان، برگزاری جشن روزه اولی‌ها در پانزدهم ماه مبارك رمضان مصادف از برنامه های دیگر ویژه این ماه پر بركت است.

7390/616