۲۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۲۴
کد خبر: 80735326
T T
۰ نفر
عمليات ريزپهنه بندي خطر زمين لرزه در بابل اجرا مي شود

ساري - مدير فني و اجرايي اداره كل راه و شهرسازي مازندران از اجراي عمليات ريزپهنه بندي خطر زمين لرزه در شهر بابل توسط اين اداره كل با اعتباري بالغ بر چهار هزار و 800 ميليون ريال خبرداد.

' سید عباس رهگشای' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : مازندران بر روی كمربند زلزله قرار دارد و گسل البرز - خزر از آن می گذرد كه باید مطالعات جدی و دقیقی در مورد مطالعه زمین و جنس خاك ، لرزه خیزی ، تحلیل خطر زلزله ، مطالعات ژئوتكنیك ، ژئوفیزیك و مایكروترومرها انجام شود .

وی بیان داشت : پیش از بروز زلزله لازم است تا آسیب پذیری ساختمانهای شهری و شریانهای حیاتی از قبیل خیابانها، پلها و ساختمانها مورد مطالعه قرار گیرد.

مدیر فنی و اجرایی اداره كل راه و شهرسازی مازندران افزود : تهیه سناریوهای امداد و نجات قبل از وقوع بلاهای طبیعی امری مهم و ضروری است .

رهگشای ادامه داد : عملیات اجرایی ریز پهنه بندی لرزه ای پروژه ای است كه موضوعات مذكور در آن بررسی شده و خروجی آن برای مهندسین، شهرداری، شهرسازان و نیز دستگاههای شهرداری، آب برق و گاز قابل استفاده است .

وی از اجرای این عملیات در شهر بابل خبر داد و گفت : این طرح در مساحتی بالغ بر 35كیلومتر مربع و با اعتبار چهار هزار و 800 میلیون ریال اجرا می شود .

مدیر فنی و اجرایی راه و شهرسازی مازندران بیان كرد : شهرهای ساری و رامسر نیز از جمله شهرهایی هستند كه قرارداد مطالعات اجرای ریزپهنه بندی خطر زمین لرزه آنها منعقد شده است. ك/3

7331/503