۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۲۷
کد خبر: 80765042
T T
۰ نفر

ياد هنرمندي كه آثارش جاودانه هنرمندي مي كند

۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۲۷
کد خبر: 80765042
ياد هنرمندي كه آثارش جاودانه هنرمندي مي كند

ياسوج- بلوغ هنري و در عين حال تراوش نغزترين عبارات و اشعار از ذوق اسطوره ي هنري ديار دژكوه زنده ياد 'حسين پناهي ' هنرمندي كه آثارش جاودانه هنرمندي مي كند، ساخته است.

ساده و بی تكلف بود از جنس مردم ایل و تبارش، همان همسایگان آفتاب و در كارش چنان با اراده و محكم بود همانند طبیعت خاستگاهش 'دژكوه ' كه 'دژ فاخری' از هنر و خرد را در خود پرورانده بود.

در اوج هنرمندی گمنام بود،در حالی كه به بركت ذوق و قریحه ی كم نظیرش هنرمند بنامی بود تا اینكه به كوی دوست پركشید و جلوه های ماندگار هنرمندی اش نام و آوازه گرفت.

در میان خیل جامعه ی هنرمند سینماو تئاتر نام حسین پناهی نامی با مسما از زادگاه اوست ، زیرا آثار فاخرش چون كوهی به صلابت و ذوق هنرمندی اش در تمام ابعاد چون دژی محكم و استوار در گذر زمان ثابت خواهد ماند و برای هر طالب هنری از دور و نزدیك 'ستیغ های هنرنمای' این هنرمند زنده یاد نمایان است.

شاهكار افكار منیع و ذوق سرشار و نگاه ظریف حسین پناهی باعث شده كه آثار هنری و ادبی آن كهنگی نشناسد و درعین حال پر مخاطب و متناسب با حس و حال عامه و تنوع تمامی سلایق ونسل ها باشد.

برای حسین پناهی زیباترین جلوه ی هنرمندی آن شاید این نكته باشد كه روزی با وجود همه نمود، فرهیختگی و ممتاز بودن در عرصه هنر و شعر اما گمنام گمنام بود اما اینك سالهاست در میان دوستداران ذوق هنرنمایش نیست،اما نام نیكش زبانزده عام وخاص است.

حسین پناهی با داشتن آثار فاخر از بازیگری در سریال ها،فیلم های پرنام و آوازه، تئاتر در كنار ستارگان تئاتر و سینما و داشتن آثارخوبی از شعر و ادب یك سرمایه هنری بود برای كهگیلویه وبویراحمد چیزی برای تكرار نشدن، اما با این وجود هنوز آثارهنری این هنرمند حاذق مورد اطلاع رسانی مطلوب قرار نگرفته است.

حسین پناهی همچنان گمنام است و قلت دسترسی به آثار و اشعارش مهجوریتی است برای این هنرمند كه برجستگی كارش را با كمترین دسترسی به آثارشان می توان دید.

در وصف ذوق منیع و قلم فصیح این هنرمند شهیر همین بس كه بخشی از جذاب ترین پیامك های اجتماعی دارای جذبه به لحاظ محتوای و تاثیر برمخاطب و القای واقعیت های كمتر انگاشته شده اجتماعی برگرفته از آثار اوست.

نمایش بخشی از آثار و صحنه های بازیگری در فیلم ها و ئتاترهای حسین پناهی از سیمای استانی گامی در جهت كمك به معرفی این هنرمند گمنام و فرصتی برای ترغیب هنرمندان و پرورش استعدادهای هنری هنرمندان استان در سطح ملی است.

حسین پناهی روز چهاردهم مرداد سال 83 درسن 49 سالگی در منزل مسكونی‌اش به دلیل سكته قلبی درگذشت .

بازی در كنار هنرمندان بزرگ و كسب عناوین مختلف كارنامه با افتخاری را برای حسین پناهی رقم زده است.

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مكمل مرد 'در مسیر تندباد' در سال 1367، برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد 'سایه خیال' در سال 1369و نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مكمل مرد 'مهاجران' در سال 1371 بخشی از عناوین و جوایز زنده یاد حسین پناهی است.

یاد این هنرمند توانای كهگیلویه وبویراحمد وخطه ی دژكوه گرامی ، روحش قرین رحمت الهی و راهش پررهرو باد.

671 از عدالت نسب