۱۸ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۲۵
کد خبر: 80767890
T T
۰ نفر
حفظ نظام اسلامي از عمده وظايف مردم و مسئولان است

يزد - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: حفظ نظام مقدس جمهوري اسلامي از اهم وظايف عامه مردم و مسئولان است كه بايد با عملكرد و اقدامات خود در حهت تحقق آن بكوشند .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله ' محمدرضا ناصری ' در خطبه های امروز نماز عید سعید فطر دارالعباده یزد در روضه محمدیه (حظیره ) به تشكیل جمهوری اسلامی اشاره كرد و افزود: نظام الهی ما ثمره خون های مطهر شهیدان و سال ها فداكاری مبارزان و مجاهدان راه حقیقت است .

وی خاطرنشان كرد: این نظام به سادگی و راحتی بدست نیامده و لذا همه افراد در هر پست و موقعیتی كه هستند باید با همه وجود برای حفظ آن تلاش كنند .

امام جمعه یزد با بیاناینكه نظام مقدس جمهوری اسلامی با همراهی مردم و در سایه ولایت و رهبری در 35 سال گذشته به موفقیت های بزرگی در عرصه های مختلفی رسیده است،تأكید كرد:همه باید قدر این نظام ولایی و ارزشی را همگان بدانند و برای حفظ و حراست از آن بكوشند كه یك وظیفه بزرگ دینی ، ملی و الهی محسوب می شود .

ناصری به موضوع انتخابات رییس جمهوری و انتخاب دكتر حسن روحانی اشاره كرد و از مسئولان و دولتمردان خواست تا با صبر و توكل برای توسعه درست كشور و خدمت بیشتر و بهتر به مردم بكوشند .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ادامه داد: مسئولان و دولتمردان باید بدون افراط و تفریط و در راستای اهداف نظام ، شهیدان و وصایای امام راحل عظیم الشان (ره) فعالیت كنند .

وی افزود: حركت در صراط مستقیم الهی از خواسته های اصلی و همیشگی مردم از مسئولان اجرایی كشور و دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی است .

امام جمعه یزد خاطر نشان كرد: اعتدال و حد وسط همان پرهیز از افراط و تفریط و گام نهادن در صراط مستقیم الهی است كه همه باید به آن توجه وی‍‍ژه داشه باشند .

ناصری در ادامه خطبه های نماز عید سعید فطر شهر یزد با اشاره به روز 17مرداد به عنوان روز خبرنگار ،به اهمیت كار خبر و انعكاس دقیق و درست مسائل پرداخت .

وی گفت: خبرنگاران باید بصورت كامل ، شفاف و دقیق در انعكاس مطالب و خبرها بكوشند كه نقش آنها در تبیین اهداف نظام و انقلاب و بیان عملكرد دولت و نظام اسلامی خیلی حساس و تعیین كننده است .

امام جمعه یزد در ادامه با تبریك عید سعید فطر از عموم مردم و مومنان روزه دار خواست تا تقوای الهی و بركاتی كه در ماه مباره رمضان كسب كرده اند را برای طول سال خود به عنوان یك ذخیره حفظ كنند .

ناصری به توطئه های استكبار جهانی علیه انقلاب اسلامی در بخش های مختلف اشاره و تصریح كرد: آمریكا و رژیم صهیونیستی در سطح عالم و جهان اسلام همواره به دنبال تفرقه افكنی و پیگیری مسائل غیر بشری خود هستند .

وی خاطرنشان كرد: وحدت امت اسلام ، بیداری آنها و دشمن شناسی می تواند تمامی توطئه های كفر جهانی به سركردگی آمریكا را خنثی و آنها را روز به روز ذلیل تر و روسواتر گرداند.ك2

7536/1968