امام جمعه یزد: همبستگی و وحدت مسلمانان از برکات ماه رمضان و عید فطر است

یزد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: عید سعید فطر تبلور بندگی خداست و همبستگی و وحدت مسلمانان از برکات نورانی ماه مبارک رمضان و این عید است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که صبح شنبه با حضور پرشور مومنان در آستان امامزاده سیدجعفر محمد (ع) یزد برگزار شد، افزود: لحظات ماه مبارک رمضان با برگزاری نمازهای جماعت، قرائت کلام وحی و شب های قدر همه زمینه ساز تهذیب نفس و تقرب به حضرت حق است.

وی با تبریک اول شوال و عید سعید فطر از همه فعالان فرهنگی که در طول ماه مبارک رمضان در بخش‌های مختلف برای ارتقای امور دینی جامعه به خصوص برای جوانان اقداماتی را به انجام رساندند، قدردانی کرد و یادآور شد: انسان در دنیا در معرض امتحان‌های مختلف الهی است و باید همواره خود را در محضر حق بداند و وظایف شرعی و انسانی خود را در قبال مردم و جامعه اسلامی انجام دهد.

ناصری باتاکید بر رسیدگی به مسایل فرهنگی در جامعه به خصوص برای جوانان، گفت: همه باید در این خصوص احساس تکلیف کنند و تربیت دینی باید روز به روز توسط متولیان امر در کشور و استان تقویت شود و خانواده‌ها باید مواظب تهدید نرم و آسیب‌های ناشی آن باشند که دشمنان عفاف و حجاب و ارزش‌های دینی و اخلاقی مردم و جوانان را نشانه گرفته و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

امام جمعه یزد: همبستگی و وحدت مسلمانان از برکات ماه رمضان و عید فطر است

امام جمعه یزد با تاکید بر حساسیت آحاد جامعه نسبت به مسایل فرهنگی به خصوص تقویت بنیه دینی و اعتقادی ، توجه بیشتر مسئولان به مسایل اقتصادی و معیشتی مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: حل مسایل مردم در حوزه اقتصادی نیازمند رسیدگی و پیگیری است.

وی برنامه‌ریزی برای تحقق فرمان امسال مقام معظم رهبری را خواستار شد و تصریح کرد: همه در قبال شعار سال مسئول هستند و با فعالیت انقلابی و مدیریت جهادی می‌توان به حول و قوه الهی بر مشکلات و جنگ ترکیبی دشمنان غلبه کرد.

امام جمعه ابرکوه: ثمره روزه داری ماه رمضان نورانیت و تقویت امید به زندگی است

یزد- ایرنا- امام جمعه ابرکوه باتبریک عید سعید فطر گفت: ماه مبارک رمضان آئینه تمام نمای خدا در زندگی ما انسانها است و به همین دلیل در قلب و جودمان احساس دیگری از نورانیت و امید به زندگی را تقویت می کند . 

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز عید سعید فطر افزود:  این ماه خدا آگاهی ما را افزایش داده تا بتوانیم در زندگیمان ایجاد تحول کنیم . 

وی با گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران اظهارکرد: سپاه مجموعه انقلابی است که در افقی فرازمند دارای آرمان های انسانی و جهان شمول است و جریان سیر انقلاب را در رسیدن به قلّه موعود و آرمان جهانیش حراست و حمایت می کند. 

حسینی ادامه داد: دفع دسیسه های شیطان بزرگ آمریکا و اذنابش توسط مردم مومن و انقلابی و با حمایت سپاه تاکنون صورت گرفته و آمریکا را در به کارگیری این دسیسه های نخ نما شده در مواجهه با انقلاب و نظام اسلامی ناکام کرده است. 

وی اضافه کرد:آمریکا و اسرائیل تحمل ایران قوی و مستقل را ندارند چون در وضعیت استیصال به سر می‌برند و ایران قوی و مستقل آنها را به مرحله جنون رسانده است. 

حسینی با تاکید بر عمل به اولویت های شعار امسال افزود: تصمیم مقامات وزارت صمت در گران کردن قیمت خودرو نوعی بی‌تدبیری است و و باید در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

نماز عید سعید فطر در همه مناطق استان یزد با حضور گسترده اقشار مختلف برگزار شد، این مراسم با قرائت دعای ندبه آغاز و با اقامه نماز عید سعید فطر ادامه یافت و هچنین شهروندان زکات فطره را پرداخت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha