۲۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۲۵
کد خبر: 80822784
T T
۰ نفر
تعدادي از مدارس چهارمحال وبختياري با كمبود معلم مواجه است

شهركرد- مديركل آموزش وپرورش چهارمحال وبختياري گفت: در سال تحصيلي جديد 30 هزار ساعت كمبود معلم در مدارس استان وجود دارد.

به گزارش ايرنا، 'عليرضا كريميان'روز پنجشنبه در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد در جمع خبرنگاران رسانه هاي چهارمحال وبختياري گفت:16 هزار معلم در سال تحصلي جديد در استان ساماندهي شدند كه بيشترين كمبود نيروي انساني در مدارس استان در حوزه تخصصي فني و حرفه اي، علوم پايه و آموزش ابتدايي است.

وي اظهار داشت:بيشترين ميزان كمبود معلم در مدارس مناطق محروم و روستايي مشهود است و اين مشكل با افزايش ساعت كار معلمان و پرداخت حق الزحمه به آنان جبران مي شود.

كريميان افزود: نبود توازن و تناسب در توزيع نيروي انساني و سخت بودن دسترسي به برخي مدارس در مناطق روستايي از مهم ترين مشكلات در حوزه نيروي انساني اداره كل آموزش و پرورش چهارمحال وبختياري است.

وي از آمادگي كامل مديران ستادي و مسئولان مدارس استان براي آغاز سال تحصيلي جديد خبر داد و گفت: نقل و انتقال يك هزار 100 فرهنگي متقاضي انتقال در استان انجام شده و تمهيدات لازم نيز براي حضور دانش آموزان فراهم شده است.

مديركل آموزش و پرورش چهارمحال وبختياري از توزيع كتاب هاي درسي بين دانش آموزان خبر داد و گفت: امسال بيش از 157هزار دانش آموز در مدارس استان مشغول تحصيل مي شوند.

7360/547