۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85097076
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۷۹۲ معلم جدید در چهارمحال و بختیاری جذب می‌شود

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹
کد خبر: 85097076
۷۹۲ معلم جدید در چهارمحال و بختیاری جذب می‌شود

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۹۲ آموزگار و دبیر در استان برای سال تحصیلی جدید از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش جذب این نهاد آموزشی می‌شوند.

به گزارش ایرنا، افشین امیریان روز یکشنبه در آستانه روز معلم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۵۲۶ نفر آموزگار مقطع ابتدایی و مابقی به عنوان دبیر در مقطع متوسطه اول و دوم هستند که ۴۶۶ نفر از این تعداد در مدارس ابتدایی عادی و ۶۰ نفر در مدارس استثنایی مشغول به فعالیت خواهند شد.

به گفته وی، در آزمون استخدامی آموزش و پرورش استان سه هزار و ۳۱۵ نفر شرکت کردند که سه برابر ظرفیت پذیرش خواهند شد و پذیرش نهایی براساس مصاحبه انجام خواهد شد.

وی از جمع‌آوری۲۷ مدرسه سنگی در طرح شهید سرایداران خبر داد و گفت: این طرح از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن(ع) در مناطق محروم و عشایری استان در دست اجراست.

امیریان با اشاره به اینکه احداث مدرسه جدید مشروط به داشتن ۱۱ دانش‌آموز در منطقه یا روستا است، افزود: با رایزنی‌ انجام شده، احداث مدارس یک کلاسه در برخی مناطق استان که جمعیت کمتر از ۱۱ دانش‌آموز دارند نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی به اختصاص ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب اعتبارات سفر رییس‌جمهور به استان به حوزه آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: بخش عمده این اعتبار در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از حذف مدارس کانکسی در استان خبر داد و گفت: اعتبارات لازم برای اجرای این طرح نیز تامین شده است.

امیریان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷۰ طرح نیمه‌تمام خیرساز و ۵۵ طرح نیمه دولتی در استان در دست احداث است، افزود: تکمیل این طرح‌ها در اولویت قرار دارد و تا اتمام این طرح‌ها کلنگ‌زنی طرح مدرسه‌سازی جدید انجام نخواهد شد.

۳۰ درصد از معلمان به رتبه‌بندی انجام شده اعتراض دارند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اجرای طرح رتبه‌بندی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، گفت:هم‌اکنون ۳۰ درصد معلمان در سطح کشور و همچنین در استان به رتبه‌بندی خود اعتراض دارند.

امیریان افزود: این افراد تا ۱۲ اردی‌بهشت‌ماه فرصت دارند که اعتراضات خود را با مستندات به آموزش و پرورش ارائه دهند.

۲ معلم نمونه کشوری از چهارمحال و بختیاری انتخاب شدند

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از انتخاب ۲ معلم نمونه در سطح کشور از بین معلمان استان خبر داد و گفت: مراحل انتخاب معلم نمونه در چهار مرحله شامل مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری انجام می‌شود که امسال یک‌هزار و ۳۲۷ فرهنگی شامل ۴۸۲ مرد و ۸۴۵ زن برای شرکت در این طرح اقدام کردند.

امیریان اظهار داشت: از این تعداد شرکت‌کننده ۴۷۸ نفر شامل ۱۶۲ مرد و ۳۱۶ زن به مرحله منطقه‌ای راه یافتند، که پس از ارزیابی۴۷ نفر شامل ۱۵ مرد، ۳۲ زن به مرحله استانی راه یافتند.

امیریان گفت: از معلمان نمونه استانی و کشوری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم تجلیل خواهد شد.

به گفته وی، در هفته بزرگداشت مقام معلم ۷۵ برنامه در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود که یادواره شهدای فرهنگی، غبارروبی گلزار شهدا و بازدید از خانواده‌های شهدای فرهنگی و تجلیل از معلمان نمونه از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته است.

وی در ادامه به فعالیت ۱۱۵ گروه جهادی در آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: این معلمان جهادی آموزش چهار هزار دانش‌آموز را برعهده دارند.

۳۵۰ معلم پرورشی در مدارس چهارمحال و بختیاری کمبود است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت:هم‌اکنون کمبود ۳۵۰ معلم پرورشی و ۴۰۰ نیروی مشاور در مدارس استان وجود دارد.

غلامعلی خدیبی با اشاره به نزدیک شدن به فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: برگزاری فعالیت‌های فوق برنامه و اردوهای دانش‌آموزی در دستورکار قرار دارد که برگزاری اردوهای دانش‌آموزی پس از ۲ سال وقفه به دلیل شیوع بیماری کرونا امسال اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: تا پایان اردی‌بهشت‌ماه ظرفیت ۲ اردوگاه قلعه‌تک و شمس‌آباد استان با ظرفیت ۲۵ هزار نفر تکمیل شده است.

خدیبی افزود: به منظور اجرای برنامه‌های اردوی دانش‌آموزی، تجهیز و تعمیر اردوگاه‌های دانش‌آموزی انجام شده و تکمیل اردوگاه شهید چمران سامان که از سال ۹۱ تاکنون راکد مانده نیز با اختصاص اعتبارات سفر به اتمام خواهد رسید.

وی از برگزاری اردو قم و جمکران برای ۲ هزار دانش‌آموز، اردوی زیارت اولی‌ها و همچنین اردو راهیان پیشرفت خبر داد و گفت: در تابستان امسال طرح نشاط با هماهنگی وزارت کشور در ۱۰ کانون فرهنگی و تربیتی استان با اولویت مدارس دخترانه برگزار خواهد شد.

نرخ با سوادی استان چهارمحال و بختیاری ۹۶.۸درصد است

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه نرخ باسوادی استان ۹۶.۸درصد است، گفت: نرخ باسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در سالجاری نسبت به قبل از انقلاب ۵۰ درصد رشد داشته است.

یاسر خسروی افزود: براساس سرشماری سال ۹۵ نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان بیش از ۹۴ درصد است و چهارمحال وبختیاری استان بیستم در نرخ باسوادی در کشور است.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جدید ۲۳۰ هزار دانش‌آموز در ۲هزار مدرسه مشغول تحصیل و علم‌آموزی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha