خلع يد اراضي ملي از اين پس با كمك پليس آگاهي انجام مي‌شود

نوشهر - فرمانده يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي مازندران منطقه نوشهر گفت: با توجه به هماهنگي‌هاي انجام شده بين پليس آگاهي استان و يگان حفاظت منابع طبيعي، از اين پس خلع يد اراضي ملي با كمك پليس آگاهي انجام مي‌شود.

سرهنگ ' يوسف‌علي اديب ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: همكاري پليس آگاهي به صورت در اختيار گذاشتن نيرو و تجهيزات براي اجراي احكام قضايي است، ولي مديريت خلع يد در عرصه همچنان با يگان حفاظت منابع طبيعي خواهد بود.

وي افزايش حساسيت نسبت به تصرف اراضي ملي را از بركات سفر رهبر معظم انقلاب به چالوس در سال 1388 برشمرد و اظهار داشت: اگر با متصرفان عرصه‌هاي جنگلي و مرتعي برخورد قاطع نشود، بتدريج كل جنگل‌هاي شمال نابود مي‌شود.

اديب با قدرداني از نقش علاقه‌مندان محيط زيست و سازمان‌هاي مردم نهاد در كسب اطلاع از تصرف اراضي ملي ، تاكيد كرد: مردم مي‌توانند به صورت شبانه‌روزي با شماره رايگان 1504 و بدون گرفتن پيش شماره، اخبار مربوط به تصرفات غيرمجاز و قاچاق چوب و آتش‌سوزي را به يگان حفاظت اطلاع دهند.

حوزه منابع طبيعي و آبخيزداري استان مازندران منطقه نوشهر از رُويان تا رامسر را در بردارد و به دليل نزديكي به پايتخت و گراني زمين بشدت در معرض تصرف اراضي ملي است. ك/3

7517/621/1654