۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۸:۱۱
کد خبر: 80858793
T T
۰ نفر
يك سوم تماس هاي تلفني اورژانس 115 زنجان به عمليات منجر مي شود

زنجان- رييس اورژانس استان زنجان گفت: يك سوم تماس هاي تلفني اورژانس اين شهر به عمليات هاي واقعي منجر مي شود.

رضا موسوي زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: روزانه 120 تا 150 مورد تماس مردمي با مركز اورژانس 115 اين شهرستان برقرار مي شود كه فقط بخشي از آن به انجام عمليات و امداد رساني هاي به موقع منتهي مي شود.

وي يادآورشد: يك سوم تماس تلفني مردم زنجان با اورژانس 115 بيشتر براي كسب اطلاعات و آگاهي به مصرف انواع دارو يا مسايل عمومي ديگر در اين بخش مربوط مي شود.

موسوي زاده افزود: هم اكنون تعداد تماس هاي تلفني به اصطلاح مزاحمت كه به نوعي خطوط تلفني اورژانس 115 را اشغال مي كند در مقايسه با گذشته كاهش يافته است.

وي اظهار كرد: روزانه دو تماس غيرواقعي و واهي مردم در اورژانس 115 ثبت مي شود كه اين موضوع با توجه به آگاهي و اطلاع رساني نسبت به گذشته كاهش يافته است.

رييس اورژانس استان زنجان گفت: امداد رساني به موقع براي مصدومان و آسيب ديدگان مستلزم اعلام بدون درنگ محل و مكان حادثه، نشاني دقيق و خودداري از مداخلات درماني از سوي اطرافيان فرد يا افراد حادثه ديده است.

وي يادآورشد: بسياري از افراد بدون شناخت و اطلاعات لازم نسبت به انجام مداخلات درماني افراد سانحه ديده اقدام مي كنند كه عواقب نامطلوبي به همراه دارد.

موسوي زاده افزود: هم اكنون 37پايگاه امداد و نجات در جاده ها و مناطق شهري زنجان فعاليت مي كنند كه نرم رسيدن عوامل اورژانس به محل وقوع حادثه روند رضايتبخشي دارد.

596/7320