۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۴۶
کد خبر: 80884099
T T
۰ نفر
آیت‌الله فاضل لنكرانی:اسلام بهترین قوانین را برای زنان در نظر گرفته است

قم- آیت الله ' محمد جواد فاضل لنكرانی' از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: اسلام بهترین و مترقی ترین قوانین را برای زنان در نظر گرفته و به هیچ عنوان بانوان را در ارزش ها و فضائل محدود نكرده است.

به گزارش ایرنا، این استاد حوزه روز پنج شنبه در دیدار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با وی، افزود: سخن در مورد بانوان بسیار است و پس از انقلاب همه دولت ها دغدغه رسیدگی و استیفای حقوق زنان را داشته اند اما متاسفانه نتیجه گیری مطلوبی حاصل نشده است و حتی برخی قوانین مصوب به نفع بانوان نبوده است.

آیت الله فاضل لنكرانی افزود: پس از انقلاب تلاش برای استیفای حقوق مادی زنان بیشتر مورد توجه قرار گرفته درحالی كه حقوق معنوی آنان نیز باید مورد اهتمام جدی واقع شود.

وی یكی از عوامل بروز مشكلات و معضلات برای زنان را نگاه های خاص و سلیقه ای دولت ها به این قشر دانست و گفت: همچنان خیلی از مسائل در مورد بانوان روشن و مشخص نشده و باید بیش از پیش در این عرصه برنامه ریزی و فعالیت شود.

وی با اشاره به برخی حقوق كه اسلام برای مردان درنظر گرفته است خاطرنشان كرد: این حقوق در حقیقت تكالیف سنگینی است كه بر عهده مردان گذاشته شده اما در جامعه به گونه ای دیگر جلوه داده می شود و این مستلزم آن است كه بسیاری از قوانین اسلام درست فهمیده و بیان شود.

آیت الله فاضل لنكرانی، بر ضرورت ارتباط هر چه بیشتر معاونت امور بانوان ریاست جمهوری با مراكز حوزوی و علمی تاكید كرد و گفت: مسوولان امر باید استیفای حقوق زنان را از طریق آموزه های دینی و با نگاه دینی دنبال كنند و نباید مسائلی مطرح شود كه با فقه ناسازگاری دارد.

وی همچنین با اشاره به مساله اشتغال بانوان در جامعه بر ضرورت حفظ حجاب و عفاف در جامعه تاكید كرد و گفت: متاسفانه درسال های گذشته به بهانه حضور زن در جامعه اختلاط و كم شدن حیا درجامعه روز به روز بیشتر شده و همین امر بنیان خانواده ها را متزلزل و آمار طلاق را افزایش داده است.

وی در پایان ابراز امیدواری كرد: در دولت تدبیر و امید مسائل فرهنگی و اجتماعی به ویژه مسائل بانوان با تدبیر و از مسیر اصلی آن كه همان فقه است دنبال شود و ما شاهد كاهش معضلات و مشكلات بانوان در جامعه باشیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده روز پنج شنبه در سفر به قم همچنین با حضرت آیات الله حسین نوری همدانی، و حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در قم، دیدار و گفت و گو كرد.

دیدار با حضرات آیات سید عبدالكریم موسوی اردبیلی، یوسف صانعی، هاشمی شاهرودی و خانم مجتهده صفاتی ازبرنامه های عصر امروز خانم مولاوردی است. ك/3

8146/ 380/