۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۱۳
کد خبر: 80889851
T T
۰ نفر
یادواره شهیدان دانش آموز چهارمحال وبختیاری برگزار شد

شهركرد - همزمان با سیزدهم آبانماه روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استكبار، یادواره شهیدان دانش آموز چهارمحال وبختیاری در نقاط مختلف استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'علی رئیسی' از مدرسان حوزه و دانشگاه روز دوشنبه در یادواره 63 شهید دانش آموز شهرستان فارسان با بیان دلاوری و از جان گذشتگی دانش آموزان رزمنده در دفاع مقدس، دانش آموزان مدارس را به تدبر در احوال شهدای دانش آموز فراخواند.

این استاد حوزه و دانشگاه با گرامی داشت 13 آبان ماه و روز ملی مبارزه با استكبار، افزود: اقتدار كشور در سایه خون شهیدانی است كه از جان خود برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی مایه گذاشتند.

وی با بیان اینكه تعداد زیادی از شهیدان دفاع مقدس ملت ایران، دانش‌آموز بودند، ادامه داد: آنان با جان و دل در جبهه‌های حق علیه باطل به نبرد با متجاوزان پرداختند و امروز در سایه رشادتهای همان جوانان و دانش‌آموزان است كه نظام اسلامی می‌تواند با عزت و افتخار در عرصه‌های جهانی حاضر شود.

***

مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان كیار نیز در یادواره 78 شهید دانش آموز این شهرستان، گفت: با توجه به پایگاه محور بودن برگزاری یادواره ها، یادواره شهیدان دانش آموز این شهرستان در سال جاری از سوی واحد مقاومت خواهران حضرت ولی عصر برگزار شد.

'مهدی مقصودی' هدف از برگزاری این یادواره را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان دانش آموز شهرستان و تجدید بیعت دوباره با آرمان های شهدا دانست.

در این یادواره همچنین، 'مهراب داوری ' از یادگاران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران حماسه و ایثار و رشادت های رزمندگان اسلام پرداخت.

***

همزمان با هفته بسیج دانش آموزی و روز ملی مبارزه با استكبار، هشتمین یادواره شهدای حوزه بسیج شهید محلاتی در دبیرستان دخترانه معراج شهر هفشجان از توابع شهركرد مركز استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

این مراسم معنوی، با حضور یادگاران دفاع مقدس، بیش از 200 نفر از دبیران و دانش آموزان و خانواده معظم شهداء برگزار و یاد و خاطره شهدای دانش آموز به ویژه شهید شاخص دانش آموزی' شهیده سیده طاهره هاشمی' گرامی داشته شد.

مشاور استاندار چهارمحال وبختیاری در امور ایثارگران نیز در این مراسم معنوی گفت: شناخت شهدا و اینكه سیری در زندگی آنها داشته باشیم و بدانیم از تولد تا شهادت چگونه زندگی كرده اند و همچنین آشنایی با رفتار و عملكرد آنها در عملیات های دفاع مقدس از اهداف برگزاری یادواره است.

محمد كیانی افزود:یادآوری، پیام رسانی، شناخت، تكامل و ایجاد عشق از نكات دارای اهمیت در برگزاری مراسم یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

مشاور استاندار چهارمحال وبختیاری در امور ایثارگران گفت: عاشقانه عمل كردن به وظایف در خط ولایت و بر اساس منویات مقام معظم رهبری، درسی است كه شهدا به ما داده اند.

چهارمحال وبختیاری در دفاع مقدس دو هزار و 440 شهید تقدیم ارمان های نظام جمهوری اسلامی كرده است.

7360/547