۲۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۰۳
کد خبر: 80903989
T T
۰ نفر

نماز ظهر عاشورا در يزد اقامه شد

۲۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۰۳
کد خبر: 80903989
نماز ظهر عاشورا در يزد اقامه شد

يزد - ايرنا - عزاداران حسيني در دارالعباده يزد روز پنج شنبه به ياد آخرين نماز سيدالشهدا (ع) نماز ظهر عاشورا را در سطح مساجد و تكايا اقامه كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، همزمان با سراسر كشور نماز ظهر عاشورا در بسياري از مساجد ، تكايا و حسينيه هاي بزرگ استان به جماعت برگزار شدو حضور جوانان و نوجوانان در صفوف نماز و در بين عزاداران حسيني از نكات قابل توجه در سطح يزد بود.

پيش از اقامه نماز نيز مرثيه سرايي انجام شد و در بسياري از خيابان ها نيز با طنين انداز شدن اذان ظهر، مردم به اقامه نماز پرداختند و پس از نماز به عزاداري هاي خود ادامه دادند.

همچنين نمازگزاران استان در بين دو نماز با بهره گيري از مداحي مداحان اهل بيت عصمت و طهارت در سوگ شهداي كربلا و اسراي نينوا عزاداري كرده و بر سر و سينه زدند.

علاوه بر مركز استان در ساير شهرستان ها نيز نماز ظهر عاشورا به صورت جماعت اقامه شد و جلوه اي از شور و شعور حسيني در تمامي مناطق استان به نمايش در آمد.

امروز پس از اقامه نماز، مراسم نخل برداري در محلات مختلف يزد و شهرستان هاي مختلف استان برگزار مي شود، عزاداران امشب نيز خود را براي برگزاري شام غريبان امام حسين (ع) آماده مي كنند.

عنايت خاص مردم دارالعباه يزد به تعظيم شعائر الهي بخصوص اقامه نماز اول وقت در ظهر عاشورا طي سال هاي اخير در بين مردم و عزاداران حسيني و بخصوص با مشاركت جوانان افزايش يافته است .ك2

7536/1968