۲۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۴۰
کد خبر: 80904021
T T
۰ نفر
نماز جماعت ظهر عاشورا در یك هزار مسجد خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد - ایرنا - نماز جماعت ظهر عاشورا در یك هزار مسجد و حسینیه نواحی شهری و روستایی استان خراسان شمالی با شركت گسترده عزاداران حسینی اقامه شد.

به گزارش ایرنا عزاداران حسینی در شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی با شنیدن اذان ظهر، برنامه های عزاداری را متوقف و به یاد آخرین نماز اباعبدالله الحسین (ع) در عاشورای سال 61 هجری، صلات ظهر را به جماعت اقامه كردند.

هیآت مذهبی در شهر بجنورد مركز استان خراسان شمالی، نماز ظهر عاشورا را همراه با اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در بارگاه ملكوتی حضرت عباس بن موسی بن جعفر(ع) برادر امام رضا (ع) و در كنار گلزار شهدای هشت سال دفاع مقدس برپا داشتند.

به دلیل ازدحام جمعیت عزاداران برای اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا در معصوم زاده شهر بجنورد، هیات امنا فضای بیرونی معصوم زاده را برای نمازگزاران برای اقامه نماز ساماندهی كردند.

معاون فرهنگی اداره كل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: براساس برنامه تدوینی هیات مذهبی، نماز جماعت در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در یك هزار مسجد و حسینه شهرها و روستاهای این استان اقامه شد.

حجت الاسلام محمد ایرانلو به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار كرد: هیات مذهبی در هنگام ظهر تاسوعا و عاشورا ، تمام برنامه های عزاداری را متوقف كرده تا بتوانند نماز جماعات را اقامه كنند.

وی مهمترین برنامه روحانیون و مبلغان اعزامی به مساجد و حسینیه های استان را در ماه محرم سال جاری اقامه نماز جماعت اعلام كرده است.

به گفته وی در ماه محرم سالجاری یك هزار روحانی و مبلغ برای تبلیغ امور دینی به مساجد و حسینیه های استان خراسان شمالی در شهرها و روستاها اعزام شدند.

وی برنامه محوری ماه محرم سال جاری را اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در معابر عمومی سطح شهرهای استان خراسان شمالی اعلام كرده كه در بجنورد این اجتماع در كنار مرقد نورانی حضرت عباس ابن موسی ابن جعفر(ع) پیش از ظهر امروز برپا شده است.

در این اجتماع بزرگ، عزاداران حسینی در بجنورد بر مظلومیت سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران وفادار حضرت امام حسین (ع) گریستند و برای اصلاح امور مسلمانان بوی‍‍ژه شیعیان جهان دعا كردند.

دومین اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در شهر بجنورد و سایر شهرهای استان خراسان شمالی امشب بعد از نماز مغرب و عشا در قالب شام غریبان امام حسین (ع) برگزار می شود. ك/2

2712/626