۵ آذر ۱۳۹۲، ۱۸:۵۸
کد خبر: 80923665
T T
۰ نفر
خبرگزاري ها و مطبوعات به نيازهاي كودكان و نوجوانان توجه كنند

ساري- ايرنا- دبير نخستين جشنواره ملي مطبوعات و خبرگزاري‌هاي كودك و نوجوان گفت: رسانه هاي عمومي مكتوب و الكترونيكي همچنان نيازهاي كودكان و نوجونان را مورد توجه قرار نمي دهند.

' قاسم عزيزاده گرجي ' روز سه شنبه در جلسه كميته اطلاع رساني جشنواره مطبوعات و خبرگزارهاي كودكان و جوانان در محل دفتر خبرگزاري تسنيم مازندران همچنين گفت: كارشناسان نهادهاي مرتبط از جمله كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ، بهزيستي و آموزش و پرورش آمادگي همكاري با رسانه ها براي بالا بردن محتواي توليد اخبار اين قشر را دارند.

مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مازندران برگزاري اين جشنواره را فرصتي براي رسانه هاي استان دانست و گفت: اساتيد و كارشناسان دانشكده هاي ادبيات، دانشجويان رشته ادبي و روانشانسي ، بهزيستي و آموزش و پرورش توانمندي هاي خود را در زمينه كودكان بروز دهند.

دبير جشنواره ملي مطبوعات و خبرگزاري‌هاي كودك و نوجوان زمان برگزاري اين جشنواره را هشتم اسفند ماهه سال جاري در ساري عنوان كرد و اضافه كرد: مهلت ارسال آثار به جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي تا سي ام دي ماه تمديد شده است.

وي با اشاره به كاهش فعاليت نشريات كودكان و نوجوانان ، بيان داشت: توليد آثار در حوزه كودك و نوجوان در رسانه ها از اهميت خاصي برخوردار است.

دبير جشنواره ملي مطبوعات و خبرگزاري هاي كودك و نوجوان مازندران با اشاره به اهميت توليد اثر در حوزه كودكان با ادبيات كودكانه ، خاطرنشان كرد: در زمينه توليد محتوا دست نوشته هاي كودكان و نوجوانان در داوري هاي دبيرخانه لحاظ مي شود.

گرجي گفت: برگزاري با كيفيت و كميت جشنواره براي كانون مازندران داراي اهميت ويژه‌اي است و خبرگزاري‌هاي استان به همراه نشريات محلي مي توانند در اين جشنواره شركت كنند.

وي بدون اعلام تعداد آثار ارسالي به دبيرخانه گفت: روند ارسال آثار مطلوب و قابل توجه است واز فعالان رسانه‌‌اي استان و كشور انتظار داريم تا آثار خود را تا موعد مقرر به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.

مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مازندران در ادامه از برگزاري دوره‌هاي آموزشي با مديران مسوول نشريات و خبرگزاري‌هاي استان خبر داد و گفت: نشست هاي صميمانه با اصحاب رسانه گامي در جهت برگزاري بهتر اين جشنواره ملي است.

' مرتضي نوربخش' معاون مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مازندران با تاكيد بر تبيين وظايف اعضاي كميته ا طلاع رساني ، گفت: انجام مصاحبه با مديران مسوول نشريات كودك و نوجوان به صورت كشوري و محلي براي ترغيب ارسال آثار در جشنواره اهميت دارد.

وي با اشاره به اهميت شناسايي چهره ملي حوزه كودك و نوجوان و انجام مصاحبه تخصصي با آنان به منظور تاثيرگذاري در فعاليت هاي اجرايي اين حوزه ، اظهار داشت: دعوت از چهره هاي سياسي، بازيگران، مجريان حوزه كودك، عروسگردانان، خبرنگاران اين حوزه مي تواند در ترويج افكار عمومي به كودك و نوجوان موثر باشد.

وي از حضور وبلاگ نويسان و فعالان رسانه‌هاي مجازي در برنامه كاري جشنواره خبر داد و بيان داشت: از آنجاييكه مازندران رتبه نخست ضريب نفوذ اينترنت را در كشور دارد ، نوشتن مطلب در حوزه كودكان و نوجونان در فضاي مجازي بايد جدي گرفته شود.

وي از خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي مجازي استان و كشور دعوت كرد تا با شركت در اين جشنواره در توليد محتواي آثار حوزه كودك و نوجوان كوشا باشند.ك/3

2585/402